به گزارش تابناک رضوی، کیانوش کیامرز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: روزانه حدود ۱۳۰تا ١۵٠ هزار مسافر هم توسط خط یک جابهجا میشود؛ در طرح سی ساله مترو، طراحی بر ۱۲۰ واگن بود اما در آن زمان ۶۰ واگن خریداری شد که این یکی از چالش های خط یک است و حدود ۶۰ واگن در این خط کم داریم.
وی گفت: قطعا با راهاندازی خطوط دیگر همانند مترو مشهد به گلبهار در این زمینه به مشکل میخوریم.
کیامرز افزود: خط دو قطارشهری نیز ١٣ ایستگاه دارد و روزانه حدود ١٣٠ تا ١۵٠ هزار مسافر در این خط نیز جابهجا می شوند؛ این خط قیمتی معادل ١٨ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که حدود ٢ هزار میلیارد تومان کار باقیمانده است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت:خط سه، ٣٠ کیلومتر است؛ با پول امروز حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان هزینه دارد؛ تاکنون حدود ۶هزار میلیارد تومان هزینه کردهایم و حدود ٢٠ کیلومتر خط تمام شده از شهرک ابوذر تا اول میدان امام علی(ع) در این خط تمام شده است.
وی با بیان اینکه خط سه مترو را در سه فاز تعریف کردیم. فاز اول از ترمینال تا شهدا، فاز دوم از شهدا تا امام علی(ع) و فاز سوم از ترمینال آغاز میشود اظهار کرد: در بحث ساخت ایستگاه سازه اصلی و سازه جانبی ایستگاههای میدان شهدا، ایستگاه شارستان، ایستگاه باب الجواد (ع)، ایستگاه دانش، ایستگاه بسیج، ایستگاه ۱۵خرداد و ایستگاه پایانه مسافربری خط سه در حال انجام و معماری ایستگاههای باب الجواد(ع) و پایانه مسافربری امام رضا(ع) نیز آغاز شده است.
کیامرز اظهار کرد: در فاز اول ایستگاههای میانی حدود ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهایم اما در بخش تجهیزات عقب هستیم و باید ٣ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان در حوزه تجهیزات و معماری هزینه کنیم و اکنون حدود هزار میلیارد تامین شده و دو هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان در قالب اوراق سال آینده تامین خواهد شد. اما دنبال این هستیم که زودتر از ۱۴۰۳ بتوانیم تکمیل کنیم.
وی افزود: در کنار ساخت ایستگاه روسازی و ریلگذاری مسیر، فاز یک نیز در حال انجام است که طبق برنامه زمانبندی ریلگذاری مسیر ۶ کیلومتری فاز یک خط سه مترو نیز تا پایان امسال تمام خواهد شد.
کیامرز یادآور شد: تلاش ما این است آخر امسال تست گرم این خط را انجام دهیم. این به معنای آن است که خط ازمبدا به سمت مقصد کامل راه افتاده باشد و این کار بزرگی است که باید صورت گیرد.