مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: داوری آثار سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان در مشهد توسط گروه کودک و نوجوان که داوطلبانه داوری آثار را برعهده گرفته اند بزرگترین مزیت این جشنواره به شمار می رود.
کد خبر: ۹۹۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ 09 October 2021

تابناک رضوی: یوسف امینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز نمایش همزمان ۱۰ فیلم از فیلمهای سی و چهارمین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان در پردیس سینمایی هویزه مشهد افزود: این جشنواره همزمان با روز جهانی کودک جمعه شب با نمایش ۲ فیلم "پسران دریا" و "یدو" در پردیس سینمایی هویزه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: ۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان علاقه مند به فیلم و سینما برای داوری این آثار در سایت مربوط به جشنواره خراسان رضوی ثبت نام کردند که از بین آنان ۲۳ نفر از کودکان و نوجوانان، داوطلب داوری این آثار شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که کودکان و نوجوانان صاحبان اصلی این جشنواره هستند گفت: یکی از آسیبهایی که همواره در جشنواره های تخصصی وجود دارد این است که گروهی که آثار برای آنان ساخته می شود در جشنواره نقشی ندارند و این یک نقص است، اما آثار جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان توسط خود آنان که داوطلبانه برای داوری ثبت نام کرده اند، بررسی و ارزیابی می شود، کودکان و نوجوانانی که علاقه مند به حوزه فیلم و سینما هستند و این فضا را می شناسند.

امینی افزود: دقت و حوصله ای که کودکان و نوجوانان داور در تماشای نخستین فیلمهای این جشنواره در پردیس سینمایی هویزه گذاشتند، مثال زدنی بود و سکوت حاکم بر فضا نشان می داد که کودکان متوجه جایگاه و مسوولیتی که در جشنواره برعهده گرفته اند هستند و سپردن مسوولیت داوری آثار به کودکان و نوجوانان در این جشنواره تخصصی اتفاق خوبی است که باید تقویت و ترویج شود.

وی اضافه کرد: برگزاری همزمان سی و چهارمین جشنواره کودکان و نوجوانان در مشهد و برخی مراکز استانهای دیگر کشور، اتفاق بسیار خوبی بود که ورودی به دنیای زیبا، خاص و متفاوت کودکان و نوجوانان داشت دنیایی که متفاوت با دنیای بزرگسالان است و اختصاص جشنواره ای به آثار سینمایی این گروه سنی می تواند یک رویداد بزرگ در هفته کودک باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان به ویژه مشهد ظرفیتهای فراوانی در بخش هنری ویژه کودکان و نوجوانان دارد و از چندین جهت می توان این موضوع را مورد اشاره قرار داد که از جمله آنها وجود زیرساختهای مربوط به تولید فیلمهای کودکان و نوجوانان، موضوعات و محتواهایی است که در این بخش تولید شده است و وجود هنرمندان از حیث بازیگر و کارگردان است که به صورتهای مختلف در این بخش نقش آفرینی داشته اند.

امینی افزود: ظرفیتهای هنری خراسان رضوی به ویژه مشهد در عرصه سینمای کودک و نوجوان بالاست و برگزاری جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان در این استان می تواند منشا رویدادهای بزرگتر در این استان باشد.

فیلمهای منتخب از بخش ایران جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان که برای نمایش در مشهد انتخاب شده است در ۲ نوبت ۱۷ تا ۱۹ و ۱۹ تا ۲۱ ویژه کودکان و نوجوانان به نمایش درمی آید که شامل «پسران دریا، یدو، لیپار، داستانهای هزار و یک روز، بام بالا، برزنگی، بلیت، شهر گربه ها، میان صخره ها» و پویانمایی ها و فیلم های کوتاه « آی دی، دوچرخه باز، بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر ستارگان زیر باران، برای بار دوم، درختان خیابان ولی عصر یا امپرسیون، عملیات طبقه دوم، منم سمیرا و ادیار» است.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان ۱۶ تا ۲۱ مهر (هشت تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در ۲ بخش ایران و بین‌الملل در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار