باز هم حادثه ؛ باز هم موج‌های خروشان ؛ آیا فریادرسی هست؟!
آسیب شدید و محبوس شدن 40 دقیقه‌ای دو نفر از بانوان در سیاهی یک دالان پرآب و خروشان درحالیکه دستشان از زمین و آسمان کوتاه است وقتی دردناک‌تر می‌شود که به جای امدادرسانی متناسب و دلجویی، شاهد بی‌اعتنایی و رقص و مسخره‌گی باشند.
کد خبر: ۹۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 24 September 2015
خانم حیدری ، حادثه دیده این استخر در گفتگو با خبرنگار تابناک خراسان رضوی، حدود ساعت 10/30 صبح چهارشنبه یکم مهرماه امسال با خانواده به موج‌های خروشان رفتیم که در دستگاههای سرسره آبی دونفره بشقاب پرنده این مجموعه آبی که ارتفاع بالایی دارد و با تیوپ از آن استفاده می‌شود حدود 40 دقیقه محبوس شدیم و به شدت آسیب دیدیم .

از محبوس شدن 40دقیقه‌ای درون سرسره آبی تا رقصیدن کارکنان موج‌های خروشان

وی افزود : در این سرسره که کنار سرسره بزرگ زرد یوشکل است و گویا مدتی هم پلمپ بوده است همه دو نفره و با تیوپ سوار می شوند که متاسفانه پس از سوار شدن و حرکت ما این تیوپ واژگون شد و نفر دوم همراه من که قدری سنگین وزن هم بود  روی من افتاد و قسمتی از مسیر را درحالیکه مدام به کناره های لوله می‌خوردیم طی کردیم و وسط زمین و آسمان در درون لوله محبوس ماندیم!

این حادثه دیده موج های خروشان مشهد درباره دقایق پراضطراب گرفتاری در دالان آبی این مجموعه آبی ادامه داد : از طبقه چهارم با این سرسره پایین آمدیم درحالیکه نفر دوم در طول مسیر روی من افتاده بود و دستمان از زمین و آسمان کوتاه بود و این دقایق سخت و مرگ‌آور باعث شد استرس شدیدی داشته باشیم ؛ قلبم به شدت فشرده شده بود و دست و کتفم هم کوبیده بود و به شدت آسیب دیدیم.

خانم حیدری یادآور شد: حدود 40 دقیقه بین زمین وآسمان روی دستگاه مونده بودیم که بدلیل نبود امکانات هرچقدر داد زدیم ناجی‌ها و کارکنان آن‌جا متوجه حرف‌هایمان نبودند و ما هم صدای آن‌ها را نمی‌شنیدیم و فقط چون از بالا گیرافتادن ما را فهمیدند خوشبختانه فرد دیگری بعد از ما نیامد ؛ از بالا فقط سوت می زدند و حتی یک بلندگو برای اینکه صدایشان به ما برسد و بگویند که چیکار کنیم و قوت قلبی باشد وجود نداشت!؟

وی ادامه داد: پس از حدود 40 دقیقه یا بیشتر هم که بالاخره یکی از امدادگران از پایین سرسره خودش را به ما رساند و ما را رها کرد دوباره بدون توجه به آسیب‌ها دوباره بدون تیوپ ما را از مسیر لوله به پایین هل داد!

این مصدوم موج های خروشان مدعی شد : به بخش فوریت‌های پزشکی مجموعه مراجعه کردیم که آن فرد هم بدون معاینه با حالت مسخره به ما گفت که « تفریحه ديگه! » و صرفا بر روی کبودی‌های شدید و نقاطی که درد شدید داشتیم قدری پماد مالید که باعث گرم شدن و کمی تسکین یافتن موقت درد شد.

خانم حیدری درباره برخورد سایر کارکنان این مجموعه مشهور هم اظهار کرد : پس از اتفاقی که برای ما افتاد حتی اظهار تاسف نکردند و به جای دلجویی آن را طبیعی می دانستند و با وجود اینکه از بخش‌های دیگر هم نتوانسته بودیم استفاده کنیم پول بلیطمان را هم ولو به تعارف برنگرداندند و حتی از پذیرایی ما که هیچ از تغذیه پولی به فرزندمان هم خودداری کردند .

وی اظهار تاسف کرد : پس از این حادثه تلخ از همه دردناک‌تر برایمان این بود که در گوشه ای از این سرزمین آبی جمعی از کارکنان موج های خروشان در حال رقصیدن بودند؛ ضبط و باندها در اختیار خودشان بود و آهنگ‌های عربی و غیرمجاز از لیلا و آرش و بقیه خوانندگان آن‌طرف آبی پخش می‌شد و انگار نه انگار که مملکت اسلامی و شهر مذهبی است و چند دقیقه قبل چنین حادثه ای برای ما رخ داده است.

وی ادامه داد : بعد از این ماجرا دختر 4 ساله‌ام هم به شدت مضطرب بود که خواستم برایش کلوچه یا آبمیوه ای بخرم که گفتند چون دستگاه‌های ما قطع است هیچ چیز نمی دهیم! که باز هم اعتراضم فایده ای نداشت به طوریکه به آن متصدی گفتم دستبند من 100 هزار تومان شارژ دارد شما این دستتت باشد اما فعلا دست بچه من یک خوراکی بده که باز هم قبول نکرد!

وی اظهار تاسف کرد : قسمت کودکان این مجموعه آبی که این روزها به شدت بر روی آن تبلیغ می شود و در تبلیغات، آن را به عنوان بهترین مهدکودک معرفی می‌کنند هم تا ساعتها سرد بود و هیچ بچه ای نمی‌توانست وارد شود ضمن اینکه بچه ها را جای دیگر هم راه نمی‌دادند و فقط بچه‌ها می لرزیدند! که دخترم هم سرمای شدیدی خورد و موقع بیرون آمدن صدایش هم در نمی آمد.

وی درباره شکایت از این مجموعه آبی نیز گفت : پس از این اتفاقات به اصرار ما در بخش فوریت های پزشکی آن‌جا صورتجلسه یا استشهادی تنظیم شد و چند نفر از شاهدان هم امضا کردند و اثر انگشت زدند اما برگه را به ما ندادند که در هر صورت ما پیگیری این موضوع را حق خودمان می دانیم.

به گفته وی، تعداد مراجعان به این مجموعه آبی در این روز بسیار اندک بود اما آیا در شهر امام رضا (ع) که زائران و مسافران بسیاری می‌آیند آیا چنین برخوردهایی درست است ؟ و یک مجموعه آبی باید مکان رقص باشد ؟! و آیا نظارتی بر چنین اماکنی نیست ؟!

استخر کودکان تا ظهر سرد بود!

خانم عمیدی از شاهدان این ماجرا هم به خبرنگار تابناک رضوی گفت : این سرسره مرتفع اولش یک لوله باریک و گرد و پیچ در پیچ است بعدش وارد فضایی اتاق مانند می شود و در ماجرای این حادثه که منجر به گیر کردن دو خانم شد راهنمایی اشتباهی یکی از کارکنان آنجا هم نقش داشت چون خانم سنگین وزن‌تر را درست ننشاند که معلوم بود ممکن است چپ کند!

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق نجات غریق ها به جای اینکه کمک کنند صرفا سر و صدا می‌کردند ضمن اینکه وسیله امدادرسانی خاصی هم آن‌جا وجود نداشت و غریق نجات‌ها نیز انگار اطلاعات کافی نداشتند چون با وجود آسیب آنها به خصوص از ناحیه کتف و پا دوباره آنها را بی‌توجه به اینکه ممکن است شکستگی یا آسیب جدی باشد آنها را دوباره از همان سرسره به پایین هدایت کردند.

وی افزود : وسیله امدادرسانی خاص هم ندیدیم ضمن اینکه در بخشی از زمانی که آنجا بودیم در گوشه ای از استخر بی توجه به این اتفاقات ساعات قبل، بزن و برقص هم داشتند که اصلا زیبنده نبود.

خانم عمیدی در پاسخ به اینکه از کجا متوجه شدید که این کار غیراسلامی و نامتعارف را کارکنان آنجا انجام می‌دهند، توضیح داد : لباس فرم آنها و تی‌شرت زردشان مشخص بود که جزو کادر هستند ضمن اینکه ضبط و سیستم صوت داخلی آنجا در کنترل خودشان بود که هر آهنگی که می‌خواستند پخش می‌کردند و حواس بقیه را هم به سوی خودشان جلب کرده بودند.

این شاهد حادثه تلخ روز عرفه موج های خروشان شاندیز اظهار تاسف کرد: انگار این حادثه عادی است چون برخورد عوامل آنجا که خیلی عادی بود و بنده هم بار اولم بود که به این مجموعه آبی می رفتم و البته بار آخرم هم هست و به بقیه هم میگویم حتما نروند چون متاسفانه وضعیت مناسبی ندیدم.

وی یادآور شد : گرمایش و سرمایش سالن موجهای خروشان هم مشکل داشت و بچه من واقعا سرما خورد و در ساعات ظهر هم چون سیستم ها قطع بود ، به ما هم چیزی نفروختند و حتی برای بچه ام خوراکی نشد بگیرم.

استخر بچه ها صبح روشن نبود که گفتند داریم آبش را عوض می کنیم و از حدود 1/5 ظهر هم که قسمت بچه ها آبش گرم شد باز هم برخی امکانات رفاهی و خدماتی نداشتند و حتی برای خشک کردن موی بچه یک سشوار و خشک کن نبود!

وی ادامه داد :وضعیت نامناسب استخر و گرم نبودن آب و هوای بخش مهد کودکان را موقع خروج به مدیریت آنجا گفتیم اما با پررویی تمام  نپذیرفتند!

شایان ذکر است در هفته های اخیر، خبر پلمپ 41 سرسره غیراستاندارد موجهای خروشان و نیز قدری پیشتر ماجرای قطع برق و آتش سوزی در این مجموعه آبی سر و صدای زیادی به پا کرد و تابناک خراسان رضوی آمادگی انعکاس اخبار مرتبط و درج پاسخ مسئولان این مجموعه آبی و نیز سایر نهادهای ناظر را در این‌باره دارد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
خاک تو سرتون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
یعنی خاک تو سرتونوبا اون پارکاتون خیلی احمق تشریف دارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
واقعا چرا مدعی العموم وارد نمیشه ... ؟! مشهد که دستگاه قضایی قاطعی داره و تعارف و شوخی ندارند کاش اینجا کاری بشه ... خداااااا
عاطفه
|
United States
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
متاسفانه بنده شاهد عینی این اتفاق بودم ولی افسوس که دستگاه قضایی وپلیس و...گاهی فقط جنبه تشریفاتی دارند وفقط خدامگربه دادمون برسه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ای بابا از ماشین درست کردناشون باید فهمیده باشین اینجا تنها چیزی که ارزش نداره جون مردمشه... دستگاه قضا...
شهردار شاندیز یارو رو مثه چی زد. اونم پدر شهید رو. چیکارش کردن. تو پراید ها هر روز مردم دسته دسته تلف میشن کو جواب.... اینم مثل بقیه
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
البته خیلی پررو هم هستند چون هربار با رانت و ...قضیه رو ماس مالی میکنند اما این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست چون برخی اعضا شورا و مسئولین دلسوز استان پشت این قضیه ایستادند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
ميخواي برن به جاي اينجا هم يك جايي درست كنن بليط بخريم بشينيم گريه كنيم ؟؟؟؟؟؟ اينطوري خوبه ديگه نه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
نه آقا یا خانم نمیخواد برین گریه کنید جایی بسازن که دهن آدما وقتی میان اونجا سرویس نشه وبا سلام وصلوات آدم نره نریم آب بازی!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
همون قدر كه مديران وسرپرستان ناجيان به فكر جيبشان ... هستند ... كاش كمي هم به فكر مردم وزائرين باشند
خانم حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
با تشکر از همه نظرات ولی مهمه اینه که یک روز از عمرت با هزینه بالا بگذره و در نهایت ترس و درد و یک خاطره پر استرس برات به جا بمونه و حتی حاصل این روز این باشه که حتی جرات نکنی در هیچ مکان دیگه ای از هم چنین نوع تفریحاتی استفاده کنی
یامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
خدا پدر ومادر ادعایی مثل همین خبرنگار با دل و جرات رو بيامرزه که حداقل اینقدر پیگیری کرده واز لابی های اینها نميتونه. درود بر شرفت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
به زور که نگفتن برین اب بازی
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
واقعا براتون متاسفم که وقتی موضوع واقعی رو نمیدونین الکی آبروی مردمو میبرین و با خسومت این دروغ هارو میگین وقتی هیچی اطلاعی ندارین.مردم ما فقط بلدن حرف بزنن اونم راجب مسائلی که هیج اطلاعی ازشون ندارن
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
مسئولین همیشه نمیتونن همه چیزو برای مردم توضیح بدن چون مردم ما اکثریت قدرت درک و فهم موضوعات تخصصی رو ندادن و خیلی ها در مقابل فهمیدن حرفهای مسئولین مخصوصا تو اماکن آبی مقاومت میکنن...کاملا میتونم تمام اتفاقاتی که نوشته شده رو توضیح بدم چون خودم از کسانی لودم که اونروز توی مجموعه خروشان حاضر بودم
ترانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
این مکان خیلی خیلی اخلاق مسئولین تندهست
حمید رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
سلام: جالبه من خودم اینجا کار میکردم ولی میگم همشون عوضی هستن* اصلا و به هیچ وجه استفاده نکنین* چون راجع به هر چیزی که تبلیغ بشه یعنی اون بدرد نمیخوره*خودتون شاهدین چقدر دارن تبلیغ تو کل کشور میکنه* خدا لعنت کنه ... که بعد از چند مدت که شب کاری میکردم با بیرحمی شدید اخراجمون کرد*
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
چقدر ایرانیا بی جنبه ان وقعت شادی و خوشحالی به ما نیومده
اونا داشتن اونجا شادی میکردن و میرقصیدن آخه بتوچه
مگه ارث باباتو خوردن تو مجتمع آبی هم لابد میخاستی مداحی بزارن
واقعا خوبه که به جهان سوم میشناسن وگرنه جهان صدم هم نیستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
رفتار کارکنانش مثل انسانهای پشت کوهیه نمدونم چرا همیشه طلب کارانه حرف میزنن،به یکی از اینا که از قیافش هم معلوم بود مواد سنتی مصرف میکنه گفتم این سرسره بعضی جاهاش گیر میکنه لطفا نفر بعدی رو یکم دیرتر بفرست،چون درست نیم ساعت قبلش داداشم گیر کرده بود که یه نفر ا بالا اومده فقط شانسش خونده بوده که در همون لحظه اونم همونجا سرعتش کم شده بود ،به هر حال مامور سرسره با عصبانیت بهم توپید که گمشو برو پایین نمیخواد اصلا بری خداشاهده نیم ساعت صف وایستاده بوده، ‌آخه مگه اینا مسئول ندارن پایینم هر چی به هر کدومشون گفتم فقط خندیدند و گفتند جو درست نکن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
رفتار کارکنانش مثل انسانهای پشت کوهیه نمدونم چرا همیشه طلب کارانه حرف میزنن،به یکی از اینا که از قیافش هم معلوم بود مواد سنتی مصرف میکنه گفتم این سرسره بعضی جاهاش گیر میکنه لطفا نفر بعدی رو یکم دیرتر بفرست،چون درست نیم ساعت قبلش داداشم گیر کرده بود که یه نفر ا بالا اومده فقط شانسش خونده بوده که در همون لحظه اونم همونجا سرعتش کم شده بود ،به هر حال مامور سرسره با عصبانیت بهم توپید که گمشو برو پایین نمیخواد اصلا بری خداشاهده نیم ساعت صف وایستاده بوده، ‌آخه مگه اینا مسئول ندارن پایینم هر چی به هر کدومشون گفتم فقط خندیدند و گفتند جو درست نکن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار