مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی اظهار کرد: روزانه بین 800 تا 1000 نفر از اتباع خارجی غیرمجاز افغانستانی که از نوار مرزی وارد کشور عزیزمان می‌شوند طی فرآیند قانونی و پس از اخذ تضمین امنیتی با رضایت خودشان به این کشور بازگردانده می‌شوند.
کد خبر: ۹۹۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ 07 October 2021

محمدتقی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک رضوی در تربت‌جام با تسلیت رحلت جانسوز نبی اکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: بیش از 2400 مهاجر افغانستانی در طول سال از خدمات مهمانشر تربت‌جام برخوردار می‌شوند اما در بُعد خدمات تخصصی به‌ویژه حوزه پزشکی درمانی با مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی با قدردانی از استقرار گروهای جهادی پزشکی و خدماتی در مهمانشهر این شهرستان افزود: الحمدالله با استقرار این گروها یک خدمت ارزشمند و درخور توجه و رایگان در ایام حزن اندوه آل الله ارائه گردید که خوشبختانه با این‌گونه حرکت‌های خودجوش مردمی رضایتمندی شهروندان مهمانشهر افغانستانی بیش‌ازپیش افزایش پیداکرده است.

وی ادامه داد: گروهای جهادی و مردمی با این‌گونه اقدام پسندیده نشان دادند که در کنار ملت مظلوم افغانستان هستند و همیشه این‌گونه همکاری‌ها و همدلی‌ها را ادامه خواهند داد و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات مردم‌دوست و همسایه افغانستان برطرف شود.

محمدتقی هاشمی در بازدید از کمپ مهاجرین افغانستانی در فریمان و مهمانشهر تربت‌جام با اشاره به طرح ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز در ایران ابراز کرد: 120 واحد مسکونی مستقل در مهمانشهر پذیرای بیش از 2400 تبعه افغانستانی است اما با توجه به ورود آوارگان جدیدالورود روزانه بین 800 تا 1000 نفر از اتباع خارجی غیرمجاز که از نوار مرزی وارد کشور عزیزمان می‌شوند طی فرآیند قانونی به افغانستان بازگردانده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آوارگان جدیدالورود که از وضع موجود کشورشان نگران‌اند جزء پناهندگان محسوب نمی‌شوند اضافه کرد: این افراد در بدو ورود ضمن بررسی مشکلات پذیرایی و اسکان داده می‌شوند و پس از اخذ تضمین امنیتی از کشور افغانستان با رضایت خودشان به کشورشان بازمی‌گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار