هشدار هواشناسی خراسان رضوی؛
اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن تأکید بر موارد هشدار سطح زرد پیش‌بینی کرده است که دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر استان به کمتر از صفر درجه سلسیوس برسد.
کد خبر: ۹۹۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷ 06 October 2021

به گزارش تابناک رضوی، پیرو هشدار شماره ۱۸ مورخ ۷ مهرماه مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با توجه به تقویت و گسترش جریانات سرد شمالی ادامه روند کاهش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود؛ که ضمن تاکید بر موارد هشدار مذکور انتظار می‌رود دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر استان به کمتر از صفر درجه سلسیوس نیز برسد.

در توصیف ناپایداری ادامه روند کاهش دما از اواخر وقت امروز ۱۴مهرماه تا اواسط هفته آینده مورد انتظار است به‌طوری‌که حداکثر دمای روزانه بین ۴ تا ۶ درجه و حداقل دمای شبانه بین ۵ تا ۷ درجه سلسیوس در روزهای ابتدایی هفته آینده در مناطق سردسیر و کوهستانی دمای حداقل شبانه به کمتر از صفر درجه سلسیوس نیز خواهد رسید.

بر این اساس وزش باد شدید در مناطق بادخیز استان همراه با گردوخاک، کاهش دید و احتمال بروز خسارت در غالب نقاط استان به‌ویژه نواحی سردسیر و کوهستانی همچنین نواحی بادخیز استان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه به گسترش جریانات سرد شمالی کاهش محسوس دما، در مناطق سردسیر و کوهستانی دمای حداقل شبانه به کمتر از صفر درجه سلسیوس نیز خواهد رسید و احتمال بروز خسارت به سبب وزش باد شدید نیز وجود دارد.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی این سامانه تا اواسط هفته آینده ادامه دارد، بنابراین توصیه‌شده است مدیریت در مصرف منابع انرژی، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها در دستور کار قرار گیرد و تمهیدات لازم به‌منظور کاهش آسیب احتمالی ناشی از سرمازدگی به محصولات باغی و کشاورزی و خسارات احتمالی به سبب افزایش شدت وزش باد در سطح استان موردتوجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار