مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: برای آشنایی با احادیث و سیره پیامبر اکرم(ص)، امام رضا و امام حسن مجتبی (ع)، تبیین و نشر معارف نبوی و رضوی و دسترسی آسان مخاطبان به کتاب‌ها، نمایشگاه‌های مطالعاتی کتاب در حرم مطهر رضوی بر پاشد.
کد خبر: ۹۹۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 06 October 2021

به گزارش تابناک رضوی، حسین سعیدی مدیرعامل به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) با بیان این که دهه پایانی ماه صفر برای مشهدی‌ها رنگ و بوی دیگری دارد، اظهار کرد: تاکنون ۴۸ عنوان کتاب با محوریت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) توسط انتشارات به نشر به چاپ رسیده که از این میان ۲۳ کتاب برای مخاطب بزرگسال و ۲۵ عنوان برای مخاطب کودک و نوجوان است.

وی با بیان این که آشنایی کودکان با مضامین دینی باید با زبانی کودکانه و قابل فهم باید انجام شود، گفت: مجموعه‌های خوبی برای مخاطب کودک و نوجوان توسط انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده که از جمله آنها می‌توان به مجموعه «پیامبر»، مجموعه «یاران پیامبر»، «زندگی پرافتخار» و ... اشاره کرد.

انتشار ۸۳ عنوان با محوریت حضرت رضا (ع)

سعیدی با اشاره به این که ۸۳ عنوان با محوریت حضرت رضا (ع) چاپ شده است، افزود: علاوه بر مجموعه ادعیه، زیارات، نمازها، صلوات، اذکار، حرزها و نیایش‌های امام رضا (ع) که توسط انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده است، کتاب‌هایی نیز در ارتباط با شخصیت و ویژگی‌های حضرت توسط این انتشارات برای رده‌های سنی مختلف روانه بازار نشر شده است که از جمله رمان دوجلدی «آبی‌ها» ، «غریب قریب» و «دعبل و زلفا» برای مخاطب بزرگسال و مجموعه‌های «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین (ع)»، «راز آن بوی شگفت»، «اعترافات غلامان»، «کبوترها و آهوها» و ... برای مخاطب کودک و نوجوان به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به آثار منتشر شده با محوریت وقف نیز عنوان کرد: از ۱۲ کتاب منتشر شده؛ مجموعه «فرهنگ وقف» با ۵ جلد برای مخاطب کودک و مجموعه «پاسخ‌نامه وقف» در ۷ جلد و همچنین تک جلدی برای مخاطب بزرگسال روانه بازار نشر شده است.

برپایی ۳ نمایشگاه کتاب در حرم مطهر رضوی

وی، همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب در حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: با توجه به این که در دهه آخر ماه صفر و ایام شهادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و نوگلان باغ محمدی می‌توان بهره‌برداری‌های معنوی و پژوهشی کرد در همین راستا به همت به‌نشر، نمایشگاه‌های متنوع منابع مطالعاتی این سه خورشید تابان در حرم مطهر رضوی برپا شد.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی ادامه داد: در راستای آشنایی با زندگی، احادیث و سیره پیامبر اکرم (ص)، امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع)، تبیین و نشر معارف نبوی و رضوی و دسترسی آسان مخاطبان به کتاب‌ها، نمایشگاه‌های مطالعاتی کتاب در حرم مطهر رضوی بر پاشده است.

حسین سعیدی با اشاره به برپایی سه نمایشگاه کتاب در صحن‌های پیامبر اعظم و امام حسن مجتبی (ع) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها، ۵۰۰ عنوان کتاب مربوط به سبک زندگی و سیره رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) از به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی و سایر ناشران مذهبی جمع‌آوری شده و در معرض دید دوستداران اهل بیت (ع) قرار دارد.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه از پنجم تا ۱۷ شهریورماه و از ساعت ۸ تا ۲۱ در صحن‌های پیامبر اعظم و امام حسن مجتبی (ع) حرم مطهر رضوی پذیرای اهالی علم و معرفت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار