مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد گفت: میوه سیب در ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان مشهد برداشت و پیش‌بینی می‌شود که امسال ۷۰ هزارتن از این محصول شیرین و آبدار برداشت و روانه بازار‌های مصرف شود.
کد خبر: ۹۹۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 06 October 2021

به گزارش تابناک رضوی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر عباس وجدانی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد گفت: از ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت سیب در شهرستان مشهد حدود ۴هزار و ۱۵۰ هکتار بارور و ۱۵۰ هکتار نیز هنوز به مرحله باروری و تولید نرسیده است.

او افزود: پیش بینی می‌شود ۷۰ هزار تن سیب از سطح باغات بارور برداشت شود. میانگین برداشت سیب ۱۵ تن در هر هکتار است و ارقام غالب محصول سیب در شهرستان مشهد شامل لبنانی زرد و لبنانی قرمز، عباسی، گلاب، گران اسمیت است.

بیشتر بخوانید

برداشت و فرآوری میوه بهشتی در مشهد
مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد با تاکید بر اصلاح باغ‌های قدیمی، استفاده از پایه‌های رویشی و خودداری از تولید نهال‌هایی با پایه‌های بذری ادامه داد: بیشتر پایه‌های رویشی باغ‌های سیب این شهرستان شامل MM۱۰۶، MM۱۱۱، M۹ و B۹ می‌باشد.

وجدانی بیان کرد: مزایای استفاده از پایه‌های رویشی نسبت به پایه‌های بذری تولید میوه‌های یکدست، زودبارده، تراکم کشت بیشتر، افزایش کیفیت محصول، مقاوم در برابر عوامل بیماری‌زا ویروسی، سهولت انجام عملیات داشت و برداشت محصول به دلیل پایه کوتاه بودن درختان و افزایش ۲ تا سه برابری محصول تولیدی و نیاز آبی کمتر نسبت به باغ‌های احداث شده با نهال‌های بذری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار