عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: شهرداری با بودجه‌ها و نگاه‌های مختلف به عنوان متصدی فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر فعال است اما همیشه بنا به سلیقه‌های مختلف، نسبت به فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر مشهد توجه شده است.
کد خبر: ۹۹۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲ 04 October 2021

مهدی ناصحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک رضویدر مشهد مقدس درخصوص فعالیت فرهنگ‌سراهای شهر مشهد اظهارداشت: در دوره‌های اخیر با وجود اینکه فرهنگ‌‌ سراهای موضوعی شکل گرفته بود و با توجه به رویکردهای متفاوتی که شهرداران گذشته نسبت به موضوعات فرهنگی داشتند از ظرفیت حداکثری فرهنگ‌سراها برای ارائه خدمات فرهنگی استفاده نشده است.
وی افزود: شهرداری با بودجه‌ها و نگاه‌های مختلف به عنوان متصدی فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر فعال است اما همیشه بنا به سلیقه‌های مختلف، نسبت به فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر مشهد توجه شده است.
ناصحی تصریح کرد: فرهنگ سراها باید در مسیر فرهنگی شهر، نقش پشتیبانی داشته باشند و با اتکا به ظرفیت های مختلف و با کمک بخش خصوصی و غیر دولتی و استفاده از ظرفیت بی بدیل مساجد کار پشتیبانی فعالیت‌های فرهنگی را انجام دهند.
عضو شورای شهر مشهدخاطرنشان کرد: صحبت‌های اولیه با شهردار مشهد انجام شده است تا مساجد به عنوان سنگر اصلی فعالیت‌های فرهنگی توسط فرهنگ‌‌سراها درحوزه‌های تخصصی خود مورد حمایت فرهنگی قرار گیرند تا فعالیت‌های فرهنگی در شهر را مردم شکل دهند.
وی با بیان این مطلب که باید بر اساس سیاست‌های جدید از پشتیبانی مساجد در راستای فعلیت های فرهنگی استفاده کنیم گفت: به واسطه عقبه‌های عمیق فرهنگی که در مشهد داریم و سازمان‌های مردم نهاد، مساجد فعال و نیروهای فرهنگی و باارزشی که در مشهد داریم باید فضا برای فعالیت‌های فرهنگی فراهم شود تا بتوانند فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی انجام دهند.
ناصحی عنوان کرد: در شورای شهر مطالبه‌گری خواهیم داشت و با تصدی فعالیت‌های شهرداری مخالف هستیم حتی در مناسبت‌های مذهبی نیز این اتفاق افتاده و اگر شهرداری پای کار بیاید کار انجام می‌شود در غیر این صورت کار تعطیل می‌شود و این موضوع آسیب غیر قابل جبرانی است.
عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: اینکه یک نهادعمومی غیر دولتی خود متصدی فعالیت‌های فرهنگی شود انگیزه‌های نهادهای مردم نهاد و مساجد را کاهش می‌دهد بنابراین باید فعالیت‌های فرهنگی شهرداری به حداقل برسد و بیشتر در نقش پشتیبان و هدایتگرحضور داشته باشد.
وی درخصوص مناطق حاشیه شهر مشهد گفت: مناطقی در مشهد داریم که تبدیل به نقطه حاشیه ای شده است این نقاط چون با این نگاه مورد توجه قرار گرفته، دچار عقب ماندگی‌های بنیادین در حوزه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شده است و ما متوجه عمق عقب افتادگی در این مناطق هستیم و این موضوع در حاشیه شهر مشهود است بنابراین براساس عدالت توزیعی، امکانات و زیرساخت‌ها را در مناطق کم برخوردار مورد توجه قرار خواهیم داد و این مناطق را به مرحله قابل قبولی برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار