فرهنگ نیم‌کره شرقی با فرهنگ نیم‌کره غربی تفاوت زیادی دارد. حتی گاهی کشورهای مختلفی که در نزدیکی هم قرار دارند فرهنگ‌های کاملا متفاوتی دارند. این تفاوت فرهنگی حتی می‌تواند در قسمت‌های مختلف یک کشور نیز دیده شود. با این حال فرهنگ هیچ جا به اندازه ژاپن عجیب نیست.
کد خبر: ۹۹۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ 02 October 2021

تابناک رضوی: یکی از فرهنگ عجیب ژاپنی ها که احتمالا فقط در ژاپن می‌بینید اخراج ساکنان مرحوم است. در ژاپن اگر اجاره زمین پرداخت نشود، مرده‌ها ممکن است از قبرهایشان اخراج شوند.

 

این کار در بیشتر قبرستان‌های گران‌قیمت ژاپن انجام می‌شود.مرده نمی‌تواند اجاره بدهد بنابراین انتظار می‌رود بستگان نزدیک او این کار را کنند و اگر نتوانند مرده خلع قبر می‌شود.

 

دلیل اصلی این کار رشد جمعیت و به دنبال آن رشد تعداد کسانی است که به قبر نیاز دارند.در جزیره کوچک ژاپن با رشد جمعیت سریعی که دارد کوچک‌ترین قطعه زمین هم ارزشمند است.

 

*اتاق تبعید

آداب و رسوم و فرهنگ عجیب ژاپن روی اخلاق کاری خوب تمرکز دارد‌‌، اما اگر کسی اخلاق کاری نداشته باشد فکر می‌کنید اخراج می‌شود؟ اشتباه می‌کنید، زیرا ژاپنی‌ها به کسانی‌که از اخلاق کاری درست آگاهی ندارند هم ایمان دارند.

 

آن‌ها چنین فردی را اخراج نمی‌کنند بلکه در یک اتاق تنها ایزوله می‌کنند تا به کارش ادامه دهد.اتاق تبعید یک اتاق کوچک ایزوله است و چیزهایی که برای کارتان نیاز دارید در آن قرار داده شده است. این اتاق‌ها در ساختمان‌های اداری قرار دارند و نه تنها افراد در آن‌ها به کار عادی خود ادامه می‌دهند بلکه کارشان زیاد می‌شود تا درس بگیرند.

 

*روستای عروسکی

یک روستای کوچک ژاپنی با نام روستای عروسکی مشهور شده است. این روستا آن‌قدر کوچک است که هیچ کسب و کار یا حتی بازاری ندارد.

 

مردم زیادی به‌خاطر فقدان منابع و کمبود امکانات از این روستا مهاجرت کردند و به شهرهای بزرگ‌تر رفتند؛ بنابراین این شهر به‌تدریج تبدیل به شهر ارواح شده است.

 

یکی از زنان این روستا که از کاهش جمعیت آن نگران بود تصمیم گرفت کاری در این باره انجام دهد و دوباره آن را پرجمعیت کند، اما نه با انسان‌ها بلکه با عروسک‌ها. او شروع به بررسی کسانی کرد که روستا را ترک کرده بودند و چهره آن‌ها را به شکل عروسک بازسازی کرد.اکنون ۳۵۰ عروسک در این منطقه دورافتاده ژاپن ساکن هستند.

 

فرهنگ های عجیب و غریب ژاپنی ها که هوش از سرتان میبرد

 

3-جنگل خودکشی

جنگل آئوکیگاهارا (Aokigahara) در ژاپن، جایی است که مردم برای خودکشی به آن می‌روند. نام رایج این جنگل «جنگل خودکشی» است. در حال قدم زدن در این جنگل می‌توانید کسانی را پیدا کنید که با خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.

 

قرص و طناب چیزهای دیگری هستند که در این جنگل دیده می‌شود. افراد زیادی به این جنگل می‌روند تا به کسانی که خودکشی کرده‌اند کمک کنند، آن‌ها را شناسایی کنند و اطلاعات جمع آوری شده را به خانواده‌های آن‌ها برسانند.

 

کسانی که به جنگل سفر می‌کنند گاهی با افرادی مواجه می‌شوند که قصد خودکشی دارند و قبل از اینکه جان خودشان را بگیرند می‌نشینند و با آن‌ها صحبت می‌کنند و دوست می‌شوند.با مرگ‌های زیادی که اینجا اتفاق می‌افتد، حس ترس بازدیدکنندگان را فرا می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار