معاون امور اجتماعی دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد :
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گفت: سلامت و امنیت مردم برای ما اهمیت دارد و در این زمینه هیچگونه کوتاهی از سوی مدیران پذیرفته شده نیست .
کد خبر: ۹۹۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ 30 September 2021

به گزارش تابناک رضوی، سید امیر مرتضوی که در هجدهمین جلسه شورای راهبردی و سیاست گذاری از تصادفات در سالن شهید رجایی دادستانی مرکز خراسان رضوی سخن می گفت با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در زمینه حوادث رانندگی افزود : هرچند این اقدامات خوب بوده اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم و باید خلا های موجود با کار جهادی و تلاش مضاعف مسولان رفع شود.
معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح های مشترک پیشگیرانه از جمله در حوزه تصادفات گفت : ازجمله این طرح ها میتوان به اجرای طرح برخورد با رانندگان پرخطر ، طرح کنترل سرعت و رفع نقاط حادثه خیزاشاره کنیم که نتایج خوبی نیز در بر داشته است .
سید امیر مرتضوی افزود :در سال 99 نقاط حادثه خیز رانندگی شناسایی شد و به همت متولیان امرمشگلات تعدادی از این نقاط نیز مرتع شده و طبق گزارش اعلامی انشاله سایر نقاط باقی مانده نیز رفع مشگل خواهد شد.
معاون قضایی دادگستری استان ضمن تقدیر از خدمات نیروهای انتظامی و سایر مدیران خدوم گفت : به دنبال اجرای طرح های پیشگیرانه و بر اساس گزارش های ارایه شده از سوی دستگاه های مسول در مدت اخیر با رانندگان متخلف برخورد شده و تعدادی از این دست رانندگان نیز به دلیل سرعت بالا به کارگروه ویژه معرفی و تعدادی از افراد پرخطر نیز به مدت طولانی از رانندگی منع شده اند.
سید امیر مرتضوی خاطر نشان کرد در همین راستا با تخلفات و سایل حمل و نقل جاده ای و بین شهری نیز برخورد شده که این اقدامات منجر به توقیف تعداد قابل توجهی از این نوع وسایل شده است .
معاون امور اجتماعی دادگستری استان با اشاره به استفاده از فناوری های نوین در اجرای طرح های پیشگیرانه گفت : برخورد با رانندگانی که اقدام به دستکاری در پلاک ماشین کرده بودند در دستور کارپلیس بوده که برابر گزارشات واصله با این نوع تخلف نیز برخورد شده ودر همین زمینه بخشی از اقدامات از طریق سامانه نظارتی هوشمند صورت پذیرفته و اعمال قانون انجام گرفته است که انشاله به صورت جزیی تر از سوی مقامات محترم مسول اطلاع رسانی خواهد شد.
سید امیر مرتضوی با اشاره به سیاست های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی گفت : یکی از مهمترین راهبردهای ما استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی است و مدیران میتوانند در راستای نهادینه کردن فرهنگ رانددگی صحیح و همچنین کاهش حوادث و جرایم رانندگی از این ظرفیت ارزشمند استفاده نمایند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از دست اندرکاران خواست تا ضمن رعایت دقیق قوانین ،با هرگونه رفتار مخاطره آمیز که امنیت و سلامت شهروندان را به خطر می اندازد با جدیت برخورد نمایند چرا که مردم نباید تاوان کم کاری و بی توجهی مسولان را پس بدهند.
سید امیر مرتضوی با اشاره به اقدام ارزشمند پلیس در زمینه راه اندازی سامانه شناسایی و ثبت رانندگان پرخطر گفت :تکمیل بانک اطلاعاتی مربوط به اینگونه افراد می تواند در پیشگیری از بروز جرایم و تخلفات جدید موثر و بازدارنده باشد که جای تقدیر دارد.
معاون امور اجتماعی دادگستری خراسان رضوی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و احتمال حضوری شدن آموزش ها پس از انجام واکسیناسون و تایید مسولان ذی ربط گفت : دستگاه های متولی باید در زمینه حفظ سلامت و امنیت دانش آموزان از جمله در مورد سرویس مدارس اقدامات لازم را به انجام برسانند تا انشاله از هرگونه آسیب و مشکل احتمالی پیشگیری به عمل آید.
سید امیر مرتضوی مطالبه گری را یکی از نیاز های جامعه امروز دانست و افزود : دستگاه قضایی بر اساس تکالیف قانونی در زمینه دفاع از حقوق عامه به دنبال اعمال نظارت بر حسن اجرای قوانین توسط مدیران بوده ودر این خصوص به تعدادی از مدیران به دلیل ترک فعل تذکر داده شده و از تعدادی از مدیران نیزبه دلیل حسن انجام وظیفه درجهت خدمت رسانی به شهروندان گرانقدر تقدیر به عمل آمده و انشاله مردم نیز از مدیران مطالبه گری صحیح داشته باشند تا شاهد انتظام هر چه بهتر امور باشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار