زنگ آغاز سال تحصیلی بیش از یک میلیون دانش‌آموز خراسان رضوی با حضور استاندار خراسان رضوی در مراسمی نمادین نواخته شد.
کد خبر: ۹۹۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 25 September 2021

به گزارش تابناک رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز در این مراسم که در دبیرستان دخترانه آرمیتا مصلی نژاد در بلوار توس مشهد برگزار شد گفت: در مدتی که به دلیل بیماری کرونا آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار شد تلاش دانش آموزان، دبیران، مسئولان آموزشی و خانواده‌ها و والدین دانش آموزان برای پیشبرد اهداف آموزشی ستودنی و قابل قدردانی است.

قاسمعلی خدابنده افزود: در سال تحصیلی پیش رو در استان خراسان رضوی یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش آموز در ۱۰ هزار واحد آموزشی و ۵۷ هزار کلاس درس با همت و تلاش بیش از ۹۰ هزار معلم تحت آموزش قرار می‌گیرند همچنین در مناطق عشایری و در کلاس‌های کمتر از ۱۵ نفر دانش آموز، آموزش‌ها به صورت حضوری و در بقیه کلاس‌ها فعلا با استفاده از شبکه شاد به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان استان در حال اتمام و واکسیناسیون دانش آموزان نیز با روندی بسیار مطلوب در حال انجام است که پس از اتمام این مراحل آموزش دانش آموازان استان به صورت حضوری انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۷۶ طرح آموزشی با بیش از هزار و ۳۵ کلاس درس در مقاطع مختلف به بهره برداری رسیده و ۴۳ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند که این میزان حدود پنج درصد بیش از میانگین کشوری است.

علی سعیدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه تبادکان مشهد نیز در این مراسم گفت: این ناحیه با بیش از ۱۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف و به رغم تراکم دانش آموزی به لحاظ برخورداری از امکانات در محرومیت است.

پخش سرود ملی، صلوات خاصه امام هشتم (ع) و قرائت قرآن و دکلمه به مناسبت ایام دفاع مقدس و اربعین حسینی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار