نحوه فعالیت مدارس خراسان رضوی در سال تحصیلی جدید مشخص شد.
کد خبر: ۹۹۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ 20 September 2021

به گزارش تابناک رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه بازگشایی مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشایی مدارس امسال به صورت تدریجی و در روند تعریف شده‌ای انجام خواهد شد و این روند با اولویت سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان انجام می‌شود.


وی افزود: بر این اساس از روز سوم مهرماه، مدارس روستایی و عشایری با تعداد دانش آموز کمتر از ۱۵ نفر در هر کلاس، به صورت حضوری سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در هفته دوم مهرماه نیز مدیران مدارس مناطق روستایی و عشایری، که کلاس‌های دارای ۱۵ تا ۳۰ دانش آموز دارند، پس از انجام ارزیابی اولیه از وضعیت بهداشتی کلاسها، در صورت امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها مجوز لازم را از ادارات آموزش و پرورش دریافت کرده و از همان تاریخ به صورت حضوری سال تحصیلی را آغاز می کنند.

خدابنده بیان کرد: در صورتی که فضای کلاس اجازه حضور همزمان همه دانش آموزان در این مدارس را ندهد، دانش آموزان به ۲ گروه تقسیم شده و به صورت یک روز درمیان به مدرسه خواهند آمد.

وی تصریح کرد: سایر آموزش‌ها نیز از طریق سامانه شاد و به صورت مجازی به عنوان آموزش مکمل، صورت خواهد گرفت.

خدابنده با اشاره به اینکه بازگشایی و تصمیم گیری در خصوص آموزش حضوری برای مدارس با شمار دانش آموز بالای ۳۰۰ نفر نیز از نیمه دوم آبانماه کلید می‌خورد، بیان کرد: همه بازگشایی‌ها و اخذ مجوز‌ها باید با درخواست و تایید شورای مدرسه انجام شود بنابراین پس از دریافت درخواست شورای هر مدرسه، با کنترل تجهیزات بهداشتی و رعایت توصیه های بهداشتی، مجوز تشکیل کلاس برای این گروه از مدارس صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: بازگشایی تدریجی و حضور دانش آموزان در کلاس درس برای سال تحصیلی جدید به صورت تدریجی انجام می‌شود و بی‌شک در همه این مراحل اولویت اول و اصلی با سلامت همکاران و دانش آموزان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار