آیین معارفه سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در مشهد برگزار شد
آیین معارفه دکتر سید آرش سیدصالحی سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی باحضور دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور امروز در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 15 September 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر محمد حسن قوسیان مقدم، دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور امروز در آیین معارفه سرپرست هلال احمر خراسان رضوی ضمن اعطای حکم انتصاب به سید آرش سیدصالحی گفت: ایشان از حدود سال 80 در جمعیت هلال احمر و در بخشهایی مانند معاونت درمان و توانبخشی هلال احمر مازندران، مدیرعاملی شرکت سها در سلمانشهر و مدیرکل تدارکات هلال احمر جمعیت کشور و ریاست مرکز علمی کاربردی هلال احمر مازندران مشغول خدمت بوده و نیرویی امدادی هستند.

وی افزود: دکتر سیدصالحی به عنوان سربازی آماده دارای روحیه خادمی معنوی و رویکرد جهادی هستند و برای همین هم پیشنهاد ما را برای حضور در هلال احمر خراسان رضوی پذیرفتند.

وی تاکید کرد: بحران خبر نمی کند و هلال احمر می بایست همیشه آماده باشد.

دبیر کل هلال احمر درباره حضورش در مشهد اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده لازم است در برخی حوزه‌ها مانند داوطلبان و خزانه‌داری در سریعترین زمان ممکن باید به وضعیت، سر و سامان دهیم که کار معطل نماند و حضور مدیرکل منابع انسانی و مدیرکل مالی هلال احمر کشور در این راستاست.

دکتر قوسیان مقدم درباره برخی مسائل پیش آمده درمورد مدیرعامل و تنی چند از معاونان هلال احمر خراسان رضوی در روزهای اخیر، توضیح داد: ورود دستگاه‌های نظارتی به مسائل پیگیری قضایی طبیعی است اما در حال حاضر روند پرونده در حال بررسی و رسیدگی است که امیدواریم ختم به خیر شود.

وی افزود: اعتبار و سرمایه اجتماعی اعتماد مردم در هلال احمر حائز اهمیت است که می بایست در عین بررسی مسائل و پیگیری امور که به دقت انجام می شود، مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به زلزله روز دوشنبه در شمال خراسان رضوی هم گفت: این زمین لرزه اگر یک ریشتر بیشتر بود اینک شاید ما شرایط برگزاری جلسه در شرایط آرام و در این سالن را نداشتیم و این می طلبد که با همدلی هرچه زودتر به ثبات و پایداری در استان برسیم.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر در یکسال و نیم اخیر و با پیگیری واردات میلیون‌ها دوز واکسن و نیز سایر اقدامات در عرصه مواجهه و مقابله با کرونا در کنار مدافعان سلامت بر سرمایه اجتماعی خود افزود.

وی همچنین خواستار ورود واحد حقوقی هلال احمر به موضوع اتهامات مدیران ارشد هلال احمر خراسان رضوی در راستای حمایت از این نهاد مردمی و صیانت از آبروی کارکنان آن شد.

قوسیان مقدم همچنین در قسمتی از این نشست درباره وضعیت بودجه ها اظهار کرد: هلال احمر همیشه در حوادث سنگ زیرین آسیاب است اما متاسفانه گاهی در تخصیص اعتبارات در حد کف روی آب مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی حضور مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری هلال احمر در این جلسه را درپی پاسخ به مسائل و مطالبات کارکنان این استان خواند و نقص آیین نامه ها را علت برخی مشکلات اصلی در هلال احمر دانست.

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست نقش هلال احمر را در مبارزه و مواجهه بی امان با پاندمی کویید19 بی بدیل و درخشان اعلام کرد و گفت: توسعه فرهنگ ایمنی پایدار در خراسان رضوی یکی از اهداف اصلی ماست و برنامه کاهش خطر و آمادگی و پاسخ به هنگام را از رئوس برنامه های مدیریت بحران استانداری است.
محسن نجات تصریح کرد: امروز در عرصه مدیریت بحران بهره گیری از داده ها یک اصل است و بلافاصله کنترل و هماهنگی بحران می بایست پیگیری شود.

همچنین دکتر سید آرش سیدصالحی، سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این نشست اظهار کرد: شاکرم به خاطر توفیق خدمت در خراسان رضوی و از اعتماد مدیران هلال احمر سپاسگزارم که این رزق و روزی معنوی نصیبم شد.
وی افزود: وامدار هیچکس نیستم و با همگی کارکنان و اعضا سعی می کنم مرتبط باشم و باور دارم با دست در دست هم داشتن و همدلی به فضل الهی همه مشکلاتت حل می شود.


مسئول دفتر نمایندگی هلال احمر خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: امام حسین(ع) طبق روایات نورهدایت است و کشتی نجات که باید در پرتو این نورانیت قرار گرفت و به کشتی نجات پناه برد.

مجید محمدی، عضو هیئت مدیره هلال احمر خراسان رضوی و سعید نامی بازرس هیئت مدیره و غلامرضا صیادی معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی در این نشست دقایقی را به ایراد سخن پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار