مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بیشترین خسارت زلزله روز گذشته در قوچان به روستای "دیزادیز" این شهرستان وارد شده‌ بطوریکه بسیاری از منازل مسکونی آن به دلیل بافت ضعیف دچار آسیب شده‌اند.
کد خبر: ۹۹۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ 14 September 2021

به گزارش تابناک رضوی، روز دوشنبه 22شهریورماه 1400، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر ساعت هشت و 32 دقیقه صبح حوالی قوچان در استان خراسان رضوی را لرزاند.
این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی 58.86 و عرض جغرافیایی 37.08 و در عمق 6 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.این زلزله در 30 کیلومتری قوچان، 35 کیلومتری چاپشلو و 42 کیلومتری چکنه در استان خراسان رضوی رخ داد.

البته گفته می‌شود کانون دقیق این زلزله در 6 کیلومتری روستای یدک و 4 کیلومتری روستای گوگانلو به وقوع پیوسته است و این زلزله اولین زلزله بالای 5 ریشتر طی 50 سال گذشته بوده است. در همین راستا گفت‌وگویی پیرامون اقدامات صورت گرفته و میزان خسارات و مصدومین با مسئولان شهرستان قوچان داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

محسن نجات، مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت:42 روستا در زلزله قوچان دچار آسیب شدند که بازدید میدانی از آنها انجام شدو بیشترین خسارات مربوط به ریزش سقف و ترک دیوارهای واحدهای مسکونی روستایی است.

وی افزود: جمع‌بندی نهایی خسارات این زمین‌ لرزه تا ظهر امروز انجام خواهد شد.

نجات خاطرنشان‌کرد: بیشترین خسارت زلزله روز گذشته در قوچان به روستای "دیزادیز" این شهرستان وارد شده‌ بطوریکه بسیاری از منازل مسکونی آن به دلیل بافت ضعیف دچار آسیب شده‌اند.

اختصاص 3 مدرسه در قوچان به اسکان اضطراری حادثه دیدگان زلزله

امین رضا مرآتی، فرماندار قوچان نیز گفت: برای اسکان اضطراری ساکنان منازل آسیب دیده تعدادی مدرسه آماده‌سازی شده و چادرهای هلال احمر نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سه مدرسه در روستاهای عمارت، دیزادیز و آبشوری این شهرستان برای اسکان اضطراری حادثه دیدگان زلزله 5.2 ریشتری روز گذشته شهرستان قوچان آماده شده است.

 

10 تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده قوچان اعزام شد/ اعلام وضعیت زرد در شهرستان‌های زلزله زده

فرماندار قوچان تصریح کرد: در زلزله امروز تلفات و خسارات جانی نداشتیم اما با توجه به اینکه این شهرستان در کمربند زلزله قرار گرفته است باید طی روزهای آتی نیز آمادگی لازم را داشته باشیم.

آسیب 42روستا و 400منزل مسکونی

علی اکبر قوی هیکل، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان نیز اظهار داشت: 42 روستا در شهرستان قوچان آسیب‌ دیده‌اند که بیشترین خسارت در بخش‌های آبکوه و مرکزی این شهرستان بوده است.

وی افزود: پنج تیم ارزیابی به دره یدک، عمارت و روستاهای منطقه جعفرآباد اعزام شدند و بر اساس برآوردهای اولیه حدود 400 واحد مسکونی در این شهرستان آسیب‌ دیده است.

23 مصدوم در زلزله قوچان

فرشید فتحی مقدم،مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان نیز اظهارداشت: در جریان زلزله قوچان 23 نفر نیازمند کمک درمانی به بیمارستان‌های این شهرستان مراجعه کردند که در حال حاضر مصدوم باحال وخیم در قوچان وجود ندارد.

وی افزود: از ساعت‌های اولیه وقوع زلزله، 5 پایگاه اورژانس 115 این شهرستان در حوزه جاده‌ای و شهری به حالت آماده‌باش درآمدند و بازدیدهایی نیز از محل‌های حادثه‌دیده انجام شد که در همان ساعت‌های ابتدایی مورد خاصی مشاهده نشد.

فتحی مقدم تصریح کرد: 23 نفر نیازمند کمک درمانی در سطح شهرستان وجود داشت که 15 نفر به‌صورت حضوری مراجعه به بیمارستان موسی بن جعفر(ع) داشتند و از این تعداد 13 نفر ترخیص و 3 نفر بستری‌شده‌اند.

وی ادامه داد: 4 مادر باردار نیز به بیمارستان تخصصی زنان و زایمان این شهرستان مراجعه کردند که 3 نفر ترخیص و یک نفر بستری‌شده است، متأسفانه یک مورد سقوط از ارتفاع و شکستگی برای یک نوجوان در این زلزله رخ‌داده که در حال حاضر بستری است اما مجموعاً هیچ مصدوم باحال وخیم در شهرستان وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار