با حضور مسئولان کشوری، لشکری، استانی و شهری؛
آیین تکریم و معارفه شهردار مشهدالرضا(ع) عصر امروز و با حضور مسئولان کشوری، لشکری و استانی و شهری برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ 11 September 2021

به گزارش تابناک رضوی، عصر امروز آیین تکریم و معارفه شهردار مشهدالرضا(ع) با حضور نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان رضوی، فرماندار شهرستان مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران شهری و استانی برگزار شد.
بیانیه گام دوم انقلاب، سرلوحه شهردار مشهد باشد
در ابتدای این جلسه، حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با تقدیر از زحمات شورای پنجم و «کلایی»، شهردار سابق، اظهارکرد: شورای ششم، براساس بیانیه گام دوم انقلاب و بررسی‌هایی که با دقت نظر بسیار انجام شد، «سید عبدا... ارجائی» را به‌عنوان شهردار مشهدالرضا(ع) انتخاب کرد و ایشان فردی بانشاط، پرکار، انقلابی و باسابقه بوده و از سوی دیگر شناخت کاملی نیز نسبت به بدنه شهرداری مشهد دارد.
وی با بیان اینکه بومی بودن یکی از مهمترین ملاک‌های شورای ششم برای انتخاب شهردار بود چراکه شهردار مشهد باید نسبت به شهر و فرهنگ مردم و زائرپذیر بودن آن اشراف کامل داشته باشد، افزود: مشهد متفاوت از سایر کلانشهرهاست و اصلی‌ترین تفاوت، بارگاه منور رضوی و حضور سالانه 25 تا 30 میلیون زائر است.
رئیس شورای شهر مشهد در ادامه به شهردار تاکید کرد که بیانیه گام دوم انقلاب را باید سرلوحه کار خود قرار دهد و از تجربیات شهرداران سابق و ادوار گذشته شورای شهر نیز بهره لازم را ببرد.
مشهد و حرم مطهر، رنگ‌وبوی امام‌رضا(ع) را ندارد/ منطقه ثامن را دریابید
محمدحسین بحرینی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به لزوم توجه ویژه به حاشیه شهر تاکید کرد و گفت: در کنار حاشیه شهر باید بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز مورد توجه قرار گیرد؛ 9 سال است که میگویم خطای راهبردی در این بافت اتفاق افتاده است.
وی افزود: خوشبختانه این خطای راهبردی در دو سال اخیر با همت استاندار و پیگیری اقای کلایی در حال تصحیح شدن است.
نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه طرح طاش نقشه راه برای منطقه ثامن نبود و سبب اتفاقات بدی چون تخلیه ساکنین در محدوده حرم مطهر شد، شهردار مشهد را خطاب قرار داد و گفت: آقای ارجائی امروز منطقه ثامن با سندی که در اختیار اقای کلائی نبود در اختیار شماست، شما می‌توانید این منطقه را احیا کنید.
بحرینی تصریح کرد: منطقه ثامن را دریابید و اجازه ندهید این بافت مسیر گذشته را ادامه دهد.
وی با بیان اینکه تمام مشهدمقدس باید رنگ و بوی حرم مطهر رضوی را داشته باشد، گفت: شهرمان این رنگ و بو را ندارد و حتی حرم مطهر هم رنگ و بوی امام‌رضا(ع) را ندارد.
بحرینی در پایان گفت: شهر مشهد و بافت پیرامون حرم مطهر، امانتی است که در دستان شماست و خواهش می‌کنم که منطقه ثامن را دریابید و نگذارید انفصال بین اماکن متبرکه و پشت دیوار آن اتفاق بیفتد.
پیش‌بینی ردیف مستقل برای حاشیه شهر مشهد
استاندار خراسان رضوی دیگر سخنران این مراسم بود و محمدصادق معتمدیان ضمن تقدیر از زحمات مدیریت شهری در دوره قبل، به بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی اشاره داشت و گفت: تعیین تکلیف طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از مطالبات مردمی است و در یک سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و در کمیسیون ماده پنج استان نیز به تصویب رسیده است، امیدواریم زمینه اجرای این طرح بزرگ با همراهی تمامی نهادهای مرتبط و شورای شهر فراهم شود.
معتمدیان درخصوص حاشیه شهر مشهد نیز افزود: سه دهه از تصویب طرح جامع مشهد می‌گذرد و طرح تفصیلی بلاتکلیف بود که با تمرکز در کمیسیون ماده پنج اکثر اقدامات لازم برای ابلاغ طرح تفصیلی انجام شده که امیدواریم به زودی عملیاتی شود؛ خوشبختانه با تلاش صورت گرفته و همراهی مجلس شورای اسلامی، ردیف مستقل برای حاشیه شهر مشهد در نظرگرفته شد.
وی افزود: همچنین طبق مصوبه ستاد ملی بازآفرینی شهری، ۴۰ هزار میلیارد ریال به ساماندهی حاشیه شهر مشهد برای مدت چهار سال و اجرای ۱۳۸ پروژه بزرگ عمرانی اختصاص یافت.
معتمدیان اضافه کرد: موضوع منطقه ثامن بسیار موضوع مهمی است که طرح تفصیلی آن طی چند سال گذشته با کمک همه دستگاه‌ها به تصویب رسید و بعد از تصویب در شورای عالی شهرسازی بنا بر دستورات مقام معظم رهبری ابلاغ شد تا طرح جدیدی در شهر مشهد داشته باشیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشکلات گذشته اصلاح شده و با حمایت شورای شهر ششم و شهردار اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: همچنین در دوره پنجم نیز در حاشیه شهر اقدامات شایسته ای انجام شده است.
امام‌جمعه مشهد ستون مدیریت استان هستند
محمدرضا کلایی، شهردار سابق مشهدمقدس هم در این مراسم ضمن تشکر از شورای پنجم، اظهارکرد: در مدت فعالیتم دستگاه‌های مختلف شهر مشهد همراهی خوبی داشتند و بدون همراهی دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی و شورای تامین استان و آستان قدس رضوی و ... بسیاری از توفیقات ممکن نبود.
کلایی با بیان اینکه آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان نیز در این مدت همراهی خوبی داشتند، ایشان ستون مدیریت استان هستند و نقش مهمی در مدیریت استان دارند، گفت: نقشی که در حمایت مدیران و راهبری موضوعات در شهری با عظمت و پیچیدگی مشهد دارند، بی‌نظیر است و ایشان واقعا دوستدار حضرت‌رضا(ع) هستند و آنچه خیر مشهد است را می خواهند و مشهد را از آنچه شر می رساند، حفظ می‌کند.
مشهدالرضا(ع) را به بهشت سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کنیم
سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهدالرضا(ع) نیز در پایان این مراسم اظهارکرد: خداوند را شاکرم توفیق خدمت‌رسانی به زائران امام‌رضا(ع) را نصیب بنده کرده و از اعضای شورای اسلامی دوره ششم بی‌نهایت ممنون و متشکر هستم و امیدوارم لایق اعتماد آنان باشم؛ همچنین از آقای کلائی و مدیریت و اعضای شورای دوره پنجم تقدیر و تشکر می‌‎کنم.
وی افزود: راهبرد اصلی فرهنگی ما در دوران پیش‌رو، تسری صفات امام معصوم به شهر است؛ امام‌رضا(ع) فلسفه ذاتی و وجودی شکلگیری شهر مشهد هستند و امیدواریم بتوانیم شاخص این امام همام را در شهر جاری و ساری کنیم.
شهردار مشهدمقدس با بیان اینکه به عدالت تخصیصی به جای عدالت توزیعی پایبند هستیم و معتقدیم شهری موفق است که شهروندانش ثروتمند باشند، تصریح کرد: مشهد را با یاری شما و همه عزیزانی که دلداده حضرت‌اند و بزرگان داخلی و خارجی که این چند دوره لطف داشتند، به بهشت سرمایه‌گذاری تبدیل خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار