رئیس سازمان زندان‌ها:
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در صفحه شخصی خود در توییتر از تنبیه دو مامور خاطی در زندان اوین قبل از انتشار فیلم‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 07 September 2021

به گزارش تابناک رضوی، محمد مهدی حاج محمدی در توییتر نوشت:‌ «گفته شد بسیاری از خطاهای فیلم‌های زندان اوین پیش از انتشار، یا در حال بررسی بود یا رسیدگی شده بود. گرچه عصبانیت در محیط‌های کم تنش‌تر نسبت به زندان نیز دور از انتظار نیست؛ اما دو مامور خاطی در تصاویر زیر که با هم درگیر شده بودند، دو ماه قبل از انتشار فیلم‌ها تنبیه شده بودند.»

اوایل شهریور بود که تصاویری از دوربین‌های امنیتی زندان اوین منتشر شد. این تصاویر حاوی صحنه‌های برخورد با زندانیان بود. یک گروه هکر اعلام کرد که دوربین‌های امنیتی زندان اوین را هک کرده است.

این تصاویر که به سرعت در فضای مجازی انتشار یافت، واکنش‌های بسیاری در پی داشت و یکی از اولین واکنش‌ها، انتشار توئیت رئیس سازمان زندان‌ها بود. محمد مهدی حاج محمدی درباره تصاویر منتشر شده از دوربین‌های مداربسته زندان اوین، ضمن پذیرش این رفتارهای غیرقابل قبول، عذرخواهی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه نیز دادستان کل کشور را مامور کرد بدون فوت وقت به موضوع زندان اوین رسیدگی کند.

رئیس سازمان زندان‌ها پس از آن با انتشار توئیت دیگری در صفحه شخصی خود نوشت:‌ «پرسنل بی‌تفاوت سازمان در فیلم‌های منتشره به هیات تخلفات اداری معرفی و از خدمت معلق شدند. پرونده‌هایی هم به دادسرای نظامی ارجاع شد.»

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه نیز نهم شهریور در نشست خبری با بیان اینکه رئیس دستگاه قضا نسبت به حقوق زندانیان دغدغه دارد، از شناسایی ۶ نفر در رابطه با ماجرای زندان اوین خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار