متهم موتورسوار که در پرسه‌های شبانه در مشهد مرتکب سرقت‌های خیابانی بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۹۹۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 04 September 2021

به گزارش تابناگ رضوی، ماسک‌های بهداشتی اگر روزی استفاده‌اش مشکلات امنیتی ایجاد می‌کرد، این روزها استفاده نکردنش مشکل زاست. اکنون همین ماسک‌های رنگارنگ، کار مجرمان را راحت کرده و بدون هیچ دلهره‌ای از لو رفتن و شناسایی، در خیابان‌ها به دنبال سوژه‌ها پرسه می‌زنند، همچون یک متهم بدسابقه که سوار بر یک موتورسیکلت قرمز رنگ امنیت روانی شهروندان زیادی را در منطقه احمدآباد مشهد به هم ریخته بود و هر بار که پلیس برای شناسایی او وارد عمل می‌شد، مال باختگانی که صورت متهم را ندیده‌بودند، تنها به رنگ موتور او اشاره می‌کردند. موضوعی که پلیس مشهد را وادار به یک واکنش سریع و قاطعانه کرد.

یکی از شاکیان که خانمی جوان بود پس از شکایت از متهم اعلام کرد که نزدیک غروب هنگام صحبت با تلفن همراهش از یک کوچه خلوت در منطقه احمدآباد می‌گذشته که متهم گوشی را از دستش چنگ زده و گریخته‌است.

شاکی ادامه داد: از آن روز دیگر نمی‌توانم مثل سابق در خیابان قدم بزنم و حتی از سایه خودم هم می‌ترسم. این از خدا بی‌خبر فقط گوشی‌ام را ندزدید بلکه احساس امنیتم را هم با خودش برد.

در کنار حضور این شاکی در کلانتری احمدآباد، چندین شاکی دیگر هم به این کلانتری مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. با افزایش تعداد مال باختگان سرهنگ حسین دهقان پور، فرمانده انتظامی مشهد دستور ویژه‌ای برای شناسایی عامل این سرقت‌ها صادر کرد.

در جست‌و‌جوی گرگ تنهای شب در مشهد

با ورود تیم تجسس کلانتری شانزدهم مشهد به پرونده، اظهارات شاکیان دریافت و مشخص شد که عامل تمام این سرقت‌ها یک نفر بوده‌است که همچون گرگ‌ها همزمان با تاریک شدن هوا اقدامات مجرمانه‌اش را آغاز می‌کند.

مأموران با دریافت این اطلاعات آن را در کنار دیگر یافته‌هایشان که نشان می‌داد متهم در تمام سرقت‌هایش از یک موتورسیکلت قرمز رنگ پلاک مخدوش استفاده می‌کند، گذاشتند. بررسی محدوده جغرافیای جرم هم نشان می‌داد که متهم صرفا در یک محدوده مخصوص طعمه‌هایش را خفت می‌کند.

کنار هم گذاشتن تمام سرنخ‌های پرونده، تیم تجسس کلانتری احمدآباد را به خیابان‌های محدوده استحفاظی‌اش کشاند. آن‌ها وجب به وجب خیابان‌ها را برای پیدا کردن یک موتور قرمز رنگ با راکب مخفی شده در پشت ماسک گشتند. البته چند سوژه با همین مشخصات پیدا شد اما هیچ کدام از آن ها گرگ تنهای شب نبودند.

مأموران دامنه عملیات خود را به دیگر محلات گسترش دادند تا اینکه توانستند سوژه جدید را شناسایی کنند و بدون جلب توجه به تعقیب این موتورسوار پرداختند. هنوز دقایقی از این همراهی ناخواسته نگذشته بود، که موتورسوار ظن مأموران را به یقین تبدیل کرد و به سرقت گوشی یکی خانم جوان در حاشیه خیابان اقدام کرد.

مأموران که توانسته بودند این سارق خیابانی را در بزنگاه سرقت شناسایی کنند، به دنبالش افتادند، او که می‌خواست از سرنوشت شومش بگریزد راه فرار را پیش گرفت اما چند ده متر دورتر کنترل موتور از دستش خارج شد و روی زمین افتاد.

متهم باز هم سر ناسازگاری داشت و با بیرون کشیدن یک چاقو می‌خواست مأموران را بترساند و برای یافتن راه گریز به سمت یک شهروند هم حمله کرد، اما اسیر تجربه تیم تجسس کلانتری شانزدهم مشهد شد و دقایقی بعد به سوی سرنوشت مختومش روانه کلانتری شد.

با استعلام سوابق متهم مشخص شد که او پیش تر نیز به علت دیگر جرائم دستگیر شده و سوابق سیاهی در پرونده اش دارد.

شناسایی 10شاکی و یک ردپای آشنا در پرونده گرگ مشهد

در حالی با دستور رئیس پلیس مشهد تحقیقات از این متهم 29ساله آغاز شد که تاکنون 10شاکی او را شناسایی کرده‌اند و اقدامات بعدی در این باره در جریان است.

اما یکی از نکات درخور توجه در این پرونده آنجا بود که مأموران متوجه ارتباط رفاقتی این متهم با اعضای باند خانوادگی سرقت‌های خیابانی شدند. اعضای این باند نیز به تازگی دستگیر شده و هنوز پرونده آن‌ها به منظور شناسایی تمام اقدامات مجرمانه‌شان باز است.

منبع: رکنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار