قتل ناموسی اینبار در لرستان اتفاق افتاد. در این قتل ناموسی دختری 14 ساله به نام مبینا سوری به دست اعضای خانواده خود کشته شد.اهالی بخش سوری لرستان که قتل ناموسی در آن اتفاق افتاد،انگیزه این قتل ناموسی را تعصبات بی پایه و اساس عنوان کردند.بررسی این قتل ناموسی در جریان دستور قضایی قرار دارد.
کد خبر: ۹۹۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 04 September 2021

به گزارش تابناک‌ رضوی،  8 شهریور امسال دختر جوانی به نام مبینا سوری 14 ساله، اهل و ساکن بخش سوری استان لرستان که همسر یک فرد روحانی بود؛ با انگیزه ناموسی توسط یکی از اعضای خانواده خود به قتل رسید.

یکی از اهالی روستای پادروند در مورد جزئیات این قتل ناموسی گفت:«مبینا دختری 14 ساله بود که با یکی از روحانیون جوان روستای ما ازدواج کرده بود.مدتی بود پشت سر مبینا و یکی از جوان‌های روستا حرف و حدیث بود. اما این حرف و حدیث‌ها بیهوده بود. اهالی می‌گفتند که کسی با مبینا تماس گرفته بوده است.منطقه ما یک منطقه عشایری است و فرهنگ مردم طوری است که تعصبات بیهوده زیادی دارند. اگر کسی به یک دختر چپ نگاه کند، مردم با حرف و حدیث او را نابود می‌کنند.مبینا دختر خیلی کم سن و سالی بود و با اجتماع آشنا نبود.من از اهالی روستا که در مراسم فاتحه خوانی او شرکت داشتند شنیدم که می‌گفتند شوهر مبینا گریه می‌کرد و می‌گفت من به همسرم اطمینان داشتم. اما ظاهرا خانواده مبینا و افرادی از خانواده شوهرش به خاطر سوظن و تعصب او را به قتل رساندند.»

جزئیات قتل ناموسی در لرستان

یکی دیگر از اهالی روستا در مورد جزئیات حادثه قتل مبینا سوری گفت:«یک نفر به پدر همسر مبینا گفته بود که نیمه شب جوانی وارد خانه آنها شده است. اما شوهر مبینا خانه بود و این حرف نمی‌توانست صحت داشته باشد. اما همین حرف باعث شد که خانواده مبینا یعنی عموها و برادر او همچنین عموی همسرش و پدر همسرش به خاطر سوظن نقشه قتل او را بکشند. بعد مبینا را در خانه خودش با روسری خفه کردند و بعد از قتل گفته بودند که او خودکشی کرده است.تا اینکه ماموران پلیس برای تحقیقات وارد عمل شدند و مظنونین پرونده را بازداشت کردند.گفته می‌شود عامل قتل یکی از فامیل‌های خود مبیناست.به همین دلیل خانواده‌اش بابت قتل او شکایتی نکرده‌اند.»

سردار الهی،فرمانده انتظامی استان لرستان در مورد جزئیات این حادثه گفت:«این قتل به دلیل اختلافات خانوادگی رخ داده بود و متهم به قتل شناسایی و دستگیر شده است. متهم یکی از بستگان خود مقتول است.»

منبع: رکنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار