همزمان با فرارسیدن عید قربان و برگزاری مراسم باشکوه دعای عرفه، بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) آماده میزبانی از شیفتگان اهل عصمت و طهارت(ع) با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی است.
کد خبر: ۹۸۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 20 July 2021

تابناک رضوی:در آستانه عید قربان، صحن و سرای رضوی با فضاآرایی، گل‌آرایی و فرش‌آرایی ویژه حال و هوای خاصی پیدا کرده است و خادمان و خادمیاران این قطعه بهشت در تب‌وتاب خدمت‌رسانی به زائران و مجاورانی است که برای قرائت دعای روح‌بخش عرفه به حرم مطهر امام رئوف(ع) مشرف می‌شوند.

معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی با همکاری شرکت فرش آستان قدس رضوی، اماکن متبرکه رضوی را در این روزها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مفروش خواهند کرد. به‌طوری‌که ۱۷۰ تا ۲۱۰ هزار مترمربع از صحن‌های مرکزی، پیرامونی و مبادی ورودی‌ ویژه مراسم دعای عرفه و ۱۴۰ هزار مترمربع از صحن‌ها نیز برای اقامه نماز عید قربان مفروش خواهد شد.

همچنین به مناسبت عید قربان، فضاآرایی حرم مطهر با نصب ریسه‌های رنگی انجام شده است که در ادامه دهه ولایت با نصب پارچه‌های رنگی و کتیبه‌های ویژه مناسبتی بیش از پیش خواهد شد و حال و هوای معنوی این ایام را در آستان مصفای رضوی پررنگ‌تر می‌کند.

گل‌آرایی حرم مطهر نیز همزمان با نهم ذی‌الحجه در حال انجام است و جای جای این آستان ملکوتی با گل‌های رنگارنگ فصلی آراسته شده است.

نظافت و غبارروبی اماکن متبرکه رضوی نیز در آستانه عید قربان و آغاز دهه ولایت از چند روز قبل آغاز شده است. همچنین به طور مستمر سطوح و مکان‌های پرتردد زائران همچون سرویس‌های بهداشتی ضدعفونی می‌شود.

به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی، تمامی پیش‌بینی‌های لازم برای تهیه اقلام مصرفی مورد نیاز زائران به ویژه اقلام بهداشتی همچون محلول ضدعفونی‌کننده دست و ماسک انجام شده است.

نظارت بر رعایت بهداشت و دستورالعمل‌های مربوطه در دوران مقابله با بیماری کرونا در حرم مطهر رضوی نیز به طور دقیق و جدی در حال انجام است. همچنین خادمیاران سلامت با توزیع ماسک و محلول ضدعفونی کننده دست در گوشه و کنار صحن و سرای رضوی حضور دارند تا زائران با آرامش خاطر از مراسم‌های مختلف این آستان نورانی در عید قربان بهره‌مند شوند.

هزار بطری آب معدنی و ۵۰ هزار بسته متبرک نیز به ترتیب برای پذیرایی از زائران و مجاوران حاضر در مراسم معنوی عرفه و روز عید قربان تدارک دیده شده که با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی توزیع خواهد شد.

تعداد نیروهای معاونت خدمات زائران نیز افزایش یافته به‌طوری‌که تعداد خادمان بخش صندلی چرخدار در مراسم دعای عرفه و روز عید قربان دو برابر خواهد شد. همچنین به منظور بهره‌مندی بیشتر زائران از فضای پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی، پارکینگ رضوان در ضلع شمالی حرم مطهر، حد فاصل خیابان طبرسی و خیابان شیرازی، برای استفاده کارکنان و خدمه آستان قدس رضوی هماهنگ شده است.

نماز عید سعید قربان در حرم مطهر رضوی اقامه می‌شود

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، مراسم اقامه نماز عید سعید قربان از ساعت ۵:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۳۰ تیر ماه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی آغاز خواهد شد، در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوی‌نسب احکام نماز عید سعید قربان را تبیین می‌کند.

نماز عید سعید قربان نیز به امامت آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس از ساعت ۶:۰۰ در حرم مطهر رضوی اقامه می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار