سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین جایگاهی که در پرورش و تربیت نقش دارد، قرآن است.
کد خبر: ۹۸۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 20 July 2021

به گزارش تابناک رضوی، به نقل از ستاد خبری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور، یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بازدید از برگزاری این مسابقات گفت: وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و من فکر می‌کنم نفس برگزاری این نوع فعالیت های حوزه قرآن و عترت جزء بخش‌هایی است که مربوط به حوزه پرورش و تربیت است.
وی گفت: وزارت آموزش و پرورش علاوه بر بحث آموزش رسمی در زمینه تربیت و پرورش انسان ها هم نقش دارد که این برنامه‌ها از سال‌های گذشته تدارک دیده شده و اصلی ترین و کلیدی ترین جایگاهی که در بحث پرورش و تربیت نقش دارد قرآن است و از این جهت خود اتفاق خیلی خوبی است
امینی ادامه داد: این مسابقات در مقاطع مختلف از سطح مدرسه، منطقه و شهرستان و استان تا مرحله کشوری برگزار می شود و بیش از ۷ میلیون دانش‌آموز در آن شرکت دارند که از لحاظ کمیت هم موضوع مهمی است که خانواده های این ۷ میلیون نفر هم طبیعتاً همراهی کردند. ورود و ثبت نام یک دانش‌آموز در مسابقات باعث می شود خانواده و اطرافیانش هم نسبت به این موضوع توجه کنند و این کار بسیار ارزشمندی به لحاظ کمی و تعداد شرکت کننده ها است.
وی ادامه داد: به لحاظ کیفیت هم، خوب بحث قرآن است و ما هر چه داریم، در بحث آموزش، فرهنگ، اعتقادات و باورهایمان همه برگرفته شده از قرآن و معارف آن است و این اتفاق خیلی خوبی است که در آموزش و پرورش رقم زده شده و تداوم آن هم مهم است و نکته بعدی اینکه این کار استمرار دارد.
امینی گفت: قطعا از بین دانش‌آموزان که در این مسابقات شرکت می کنند ما در آینده قاریان ملی، حافظان قرآن کریم، مفسرین قرآن کریم و شخصیت های خیلی بزرگی خواهیم داشت که در عرصه های وسیعتر و فراتر از آموزش و پرورش فعالت دارند. با این نگاه هم که موضوع را بررسی کنیم به نوعی کشف استعداد است، جایگاهی باز کردیم که دانش‌آموز در این زمینه‌ها استعداد خودش را معرفی می‌کند و بعد پرورش پیدا می کند، بنابراین کار بسیار ارزشمندی است.
وی اظهار کرد: نوآوری هایی هم که به لحاظ محدودیت های فیزیکی در سال جاری یا سال گذشته بوده و مراقبت هایی که مسئولین برگزاری این مسابقه داشتند که حقی از کسی ضایع نشود، عدالت و قانون رعایت شود و همچنین فراهم کردن زیرساخت ها هم در این مسابقات بسیار قابل توجه و ارزشمند بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار