کد خبر: ۹۷۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 20 July 2021

تابناک رضوی: اولین و مهمترین سوالی که این روزها ازاعضای منتخب شورای ششم پرسیده میشود گزینه های جدی شهرداری شهرامام رضا (ع) است.
امابه زعم حقیر مهمتراز پاسخ این سوال،طرح نکاتی جهت استحضار مردم عزیزشهرم و تذکر برخی مسائل به شهردارآتی شهرمان وایضاً علاقه مندان تصدی این مسئولیت خطیر است.
عزیزان!
_شهردارمشهد می بایست هرساله تفریغ بودجه سال قبل را وفق‌ قانون تاپایان اردیبهشت سال بعد به شورا ارایه نماید و تنها در سال اخردوره خود،به این مهم اکتفا نکندتا سراسیمه تفریغ بودجه ها را با هماهنگی شورا به تصویب برساند.
_شهرداربعدی مشهد حتماباید بداند که میراث دارچند هزار میلیارد ریال بدهی می باشد و حتماخواهد دانست که بخش عمده ای ازاین بدهی،وامهایی است که فقط در ماههای پایانی کارشورای پنجم أخذ شده است و خیلی نباید برای اداره شهربه گرفتن وام در ماههای ابتدایی کار دل خوش کند.
_شهردار مشهد باید بداند ظاهرسازی شهر و خوش رقصی از پول بیت المال و نیز پولپاشی ممنوع است.
_شهردار باید بداند که هزینه تمام شده پروژه های افتتاحی در واپیسن روزهای مدیریت عالی سابق شهر چقدرو چرا بیشتر ازبرآوردهای اولیه آنها می باشد که البته پرواضح است اصلی ترین دلیل آن نیزافتتاح پروژه ها به هر قیمت تا قبل از شروع بکار دوره جدید مدیریت شهری بوده است.
_شهردار باید بداند که دوره عدم نظارت شورای شهر بر اجرای پروژه ها گذشته است.
_شهردار باید بداند که ثبات در مدیریت دراین شهر مهم است و نباید سالی یک باراصلی ترین معاونین خود راعوض کند.
_شهردارباید بداندکه اولویت توسعه وارائه خدمات، به حاشیه نشینان عزیز و ساکنین بزرگوار مناطق کم برخوردار می باشد و در این راستا بایدشیب خدمت را بصورت یکسان و با محوریت مناطق پیرامونی و کم برخوردار توسعه بخشد.
_شهردارمشهد می بایست قطعا قبل ازانجام پروژه ها، مهندسی ارزش آنها را انجام داده وبه تأیید شورای شهر برساند،در غیراینصورت شورا مخالف انجام چنین پروژه هایی خواهد بود.
_شهردارمشهد می بایست مدیریت هزینه و بهایابی واقعی خدماتی که از سوی شهرداری صورت می پذیرد را اصلاح نمایدو شورای شهر باجدیت بر این امر نظارت می کند و جلوی هزینه های اضافی، مازادو سربارو ایجاد فرآیندهای موازی می ایستد.
_شهردار کلانشهر مشهد باید خود راملزم به رعایت نظر کارشناسی بدنه متخصص و متعهد شهرداری بداند و ازپیگیری و اجرای طرح های خلق الساعه در جلسات غیررسمی و غیرکارشناسی اجتناب کند.
_شهردار مشهد می بایست به مدیریت شهروند محوری ایمان داشته ومشارکت شهروندان رابه معنای واقعی عملیاتی سازد.
_و نهایتاً اینکه: شهردار مشهد می بایست در چهارچوب خط مشی ها، راهبردها و سیاست های دوره ششم حرکت نماید و اقدامات خود را بر آن استوار سازد که در این راستا تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشگام بودن در این امر جزو مهمترین اولویت هاست.

مجید دبیریان، منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار