مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از سال گذشته تاکنون به مشاغل و کسب کارهای آسیب دیده از کرونا در این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۷۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 19 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، علی آشتاب روز دوشنبه در جلسه هماهنگی با بانکها و دستگاههای اجرایی استان در خصوص پرداخت تسهیلات کرونا افزود: این مبلغ با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان به ۲۱ هزار و ۱۶ پرونده با حفظ اشتغال ۲۴ هزار و ۶۳۷ نفر پرداخت شد.

وی با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام مشاغل آسیب دیده در سامانه کارا اظهار کرد : اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا درخصوص مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب‌وکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا در حوزه های گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی ضروری است و دستگاه های اجرایی و بانک ها باید در روند  اطلاع رسانی و پرداخت این تسهیلات تسریع کنند.

آشتاب همچنین گفت: مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده نظیر مهدکودک‌، تالار، پارک‌ آبی و شهربازی‌ها که پیش از این مشمول برخورداری از تسهیلات کرونایی نبوده‌اند مطابق دستورالعمل ستاد ملی کرونا مشمول برخورداری از تسهیلات می باشند و بازپرداخت اقساط تسهیلات توسط مشاغل و بنگاه ها اعم از تسهیلات کرونایی قبلی و یا جدید، تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ امهال می‌شود.

شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در لرستان تاکنون به ترتیب به ۱۲۶ هزار و ۸۴۱ و یکهزار و ۹۵۹ نفر رسیده است.

براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا هم اکنون شهرستان های خرم‌آباد، بروجرد، پلدختر، سلسله و دلفان در وضعیت قرمز، رومشکان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان در شرایط نارنجی قرار دارند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار