مدیر کل تامین اجتماعی ایلام؛
مدیر کل تامین اجتماعی ایلام گفت: تعداد ۳۰ خدمت پرتکرار در شعب سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و بر اساس محاسبات انجام شده با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه بیمه‌شدگان از شعب سازمان کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۷۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸ 18 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ سهیلا ملکشاهی شامگاه یکشنبه در نشست مجازی با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: ۲۸۸ هزار نفر معادل ۴۸ و نیم درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که بیشترین تعداد مربوط به ایلام و کمترین بیمه‌شده ها نیز مربوط به شعبه ملکشاهی است.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام افزود: تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت این سازمان نیز به خصوص پس از اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ۷۲ میلیارد تومان ماهانه هزینه می شود و ۱۰۰ درصد کارفرمایان از طریق خدمات غیرحضوری لیست بیمه شده های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند.

وی در خصوص طرح ۳۰۷۰ این سازمان نیز گفت: این طرح یک انقلاب بزرگ الکترونیکی در سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرد و تعداد ۳۰ خدمت پرتکرار در شعب سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و بر اساس محاسبات انجام شده با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه بیمه‌شدگان از شعب سازمان کاهش پیدا کرده است.

ملکشاهی ادامه داد: این ۳۰ خدمت هم به لحاظ اقتصادی و نیز به لحاظ تکریم ارباب رجوع بسیار استثنایی است و مردم می‌توانند از طریق موبایل در خانه از خدمات اصلی سازمان از جمله خرید خدمت سربازی، سوابق بیمه‌ای، دستمزد، شغل و همه آنچه در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی است، می‌توانند با مراجعه به این سامانه برخوردار شوند.

وی در خصوص بکارگیری بازنشسته‌ها نیز اظهار داشت: بکارگیری بازنشستگان و استثنایی بودن ایثارگران به این منظور نیست که فرد ایثارگر هم بازنشسته باشد و هم بتواند کار کند، ایثارگران با وجود بازنشسته شدن می توانند تحت شرایطی که بخشنامه شده مجددا از مزایای شاغلی استفاده کنند و چنانچه بخواهند بازنشسته شوند، طبق شرایط جدید خود را بازنشسته کنند اما اینکه ایثارگر همزمان هم حقوق بازنشستگی دریافت کند و هم شاغل باشد، وجود ندارد.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام اضافه کرد: در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان با اجرای همسان‌سازی هیچ مستمری بگیری وجود ندارد که از اسفند ۹۸ تاکنون کمتر از یک و نیم برابر حقوق دریافتی خود دریافت کند و پرداخت هزینه های مستمری بگیران قبل از اجرای همسان‌سازی یک و نیم برابر مبلغ جمع کل پرداختی های سازمان شده است.

ملکشاهی یادآور شد: افرادی که حقوق کمتری داشته اند، افزایش کمتری داده شده و افرادی که حقوق بیشتری داشتند با توجه به پرداخت دوران و پرداخت مبلغ قبل از بازنشستگی از حقوق بیشتری برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: در خصوص همسان سازی حقوق بازنشسته ها سیاست سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد اقتصادی بر این بود که افرادی که مدت زمان بیشتری مبلغ بیشتری بابت حق بیمه به سازمان پرداخت کرده بودند، بتوانند از افزایش بیشتری برخوردار باشند، این یعنی عدالت اجتماعی و اقتصادی و ایجاد انگیزه برای کسانی که بخواهند در این سازمان اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.

مدیر تامین اجتماعی ایلام گفت: یکی از اعتراضاتی که به همسان سازی و متناسب سازی شده خواست تعدادی از مردم اجرای همسان‌سازی است اما سازمان نمی‌تواند همسان سازی اجرا کند زیرا بر اساس قانون عدالت اجتماعی و اقتصادی افرادی که ۱۰ سال حق بیمه دارند،نمی توانند برابر  مزایای بازنشستگانی که ۳۰ سال خدمت کرده برخوردار باشد و این یک امر عادلانه است.

وی در خصوص بیمه شده های بیکاری نیز افزود: بیمه‌شده های بیکاری استان ۹۰۰ نفر هستند که ماهانه توسط سازمان مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیمه آنها پرداخت شده این افراد به استثنای کسانی که از طریق وزارت تعاون و مشاغلی که بر اثر کرونا بیکار شده اند، هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی ایلام ادامه داد: افراد دارای ۵۰ سال و ۳۰ سال سابقه کار می توانند تقاضای بازنشستگی کنند و افرادی که 60 سال سن  و کمتر از 20  سال سابقه دارند، می‌توانند به نسبت پرداخت سنوات بیمه شان از مزایای بازنشستگی استفاده کنند اما بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی که همواره نباید بازنشسته کمتر از حداقل دریافتی یک کارگر دریافت کند در خصوص این افراد اعمال نمی‌شود و صرفاً به تعداد سنوات پرداخت حق بیمه محاسبه مستمری می‌شوند و بازنشستگی به آنها پرداخت می‌شود.

ملکشاهی در خصوص واحدهای تولیدی مشکل دار نیز گفت: در این زمینه سازمان سعی کرده در کنار کارگاه‌های تولیدی قرار بگیرد و خوشبختانه تمام کارگاه هایی که دچار مشکل بیمه هستند را با استفاده از اقساط طولانی‌مدت و شرایط بخشودگی جرائم حمایت کنیم و با وجود مشکلات فراوان در سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با پرداخت حقوق مستمری‌بگیران هیچ گاه سبب تعطیلی هیچ کارگاهی نشدیم و در بحث کرونا نیز مدت پرداخت بیمه هایی که از سازمان مرکزی ابلاغ می‌شد امهال و پرداخت حق بیمه را به زمان دیگری موکول کردیم.

وی ادامه داد: هم اکنون مشکل خاصی وجود ندارد به جز اینکه تعدادی از کارفرمایانی که در واحدهای تولیدی مشغول فعالیت هستند، انتظار دارند از کمک دولت استفاده کنند که سازمان تامین اجتماعی نمی تواند به این موضوع ورود کند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار