رئیس تأمین اجتماعی تربت‌جام‌ در نشست خبری ‌مطرح کرد:
رئیس تأمین اجتماعی تربت‌جام مهم‌ترین اقدام این سازمان را طرح 3070 با رویکرد تحول دیجیتال در هوشمند سازی فرآیندها طی یک سال گذشته دانست و گفت: 25 درصد جمعیت این شهرستان تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.
کد خبر: ۹۷۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 18 July 2021

به گزارش تابناک رضوی، جواد ابراهیمیان در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی افزود: حدود 20 هزار نفر بیمه‌شده تحت حمایت این سازمان داریم که با حساب خانواده‌هایشان 60 هزار و 995 نفر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند و 25 درصد از جمعیت این شهرستان را در برمی‌گیرد.

رئیس تأمین اجتماعی تربت‌جام با اشاره به اینکه در این شهرستان 4 هزار و 112 نفر مستمری‌بگیر اصلی داریم،‌ افزود: یکی از چالش‌های این سازمان بحث بیمه کارگران ساختمانی است که قرار شد هفت درصد حق بیمه توسط سازمان و 20 درصد آن از محل منابع صدور پروانه تأمین شود که این وصول انجام نشد و کسانی که کارگر ساختمانی نیستند و از خدمات این بیمه سوءاستفاده می‌کنند بیمه‌هایشان قطع می‌شود.

وی راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح 3070 را مهم‌ترین اقدام سازمان تأمین اجتماعی در یک سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: این طرح درواقع بخش مهمی از تأمین اجتماعی الکترونیک با رویکرد تحول دیجیتال و هوشمند سازی در فرآیندها است.

ابراهیمیان طرح نسخه الکترونیکی دفترچه تأمین اجتماعی و طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان را از دیگر اقدام مؤثر این طرح دانست و اضافه کرد: با ارائه خدمات دیجیتالی تأمین اجتماعی، 30 خدمت غیرحضوری و باهدف گذاری کاهش 70 میلیون بار مراجعه به واحدهای اجرائی سازمان گسترش‌یافته که این توسعه به‌صورت کمی و کیفی همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به شرایط کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع این ویروس منحوس، بحران اقتصادی و شرایط کسب‌وکار منابع مالی سازمان به‌شدت کاهش پیدا کرد ولی با همه شرایط حاکم بر کشور این سازمان به تعهدات خود در قبال جامعه هدف به‌موقع عمل کرد.

رئیس تأمین اجتماعی تربت‌جام با اشاره به تصویب ضریب بخشودگی جرائم کارفرمایان در سال جاری با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب یادآور شد: کارفرمایانی که تمایل دارند از بخشنامه بخشودگی جرائم بهره‌مند شوند، نباید نسبت به بهمن ۹۸ نیروی شاغل کمتری داشته باشند.

در ادامه معاون تأمین اجتماعی تربت‌جام با اشاره به چالش افزایش حقوق مستمری‌بگیران گفت: صندوق‌های کشوری و لشکری نسبت به تأمین بودجه در متناسب‌سازی و افزایش حقوق مستمری‌بگیران اقدام کردند و تأمین اجتماعی به‌واسطه تعهدی که به دولت داشت متناسب‌سازی را مطابق با بحث تورم طبق قانون کار از مرداد سال ۹۵ اعمال کرد.

حسین برزگر بابیان اینکه تأمین اجتماعی با ۴ هزار و ۲۰۰ مستمری‌بگیر ماهانه ۱۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند، افزود: در دو سال اخیر با توجه به شرایط بیماری کرونا و تورم متأسفانه درآمدها مردم متناسب با هزینه‌ها نیست و مرداد ۹۹ متناسب‌سازی مستمری‌بگیران ‌تأمین اجتماعی اجرایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار