مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از ۶۶۹ مورد بازرسی اتباع خارجی در سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد ۳۰۰ مورد از این بازرسی‌ها در قالب گشت مشترک با اعضاء کارگروه اشتغال اتباع خارجی بوده است.
کد خبر: ۹۷۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 17 July 2021

 

 

به گزارش تابناک سمنان اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان درخصوص جریمه کارفرمایان استفاده کننده از اتباع خارجی غیرمجاز، گفت: براساس قانون هرگونه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحد‌های کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه شده و در صورت عدم پرداخت جریمه، مطابق ماده ۱۸۱ قانون کار، از یک تا ۹۰ روز حبس محکوم می‌گردند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل دستمزد در سال جاری، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی را چهار میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۲۵ ریال دانست و افزود: این مبلغ درخصوص کارفرمایان متخلف اعمال و در صورت تکرار تخلف، میزان جریمه دو برابر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: تعداد اتباع شناسایی شده شاغل به صورت غیرمجاز در کارگاه‌ها ۳۳۸ نفر و تعداد صدوربرگ جریمه برای کارفرمایان متخلف ۸۵ مورد بوده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار