رییس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: در عید قربان امسال ۳۱ تیم ثابت و سیار دامپزشکی در این کلانشهر بر عرضه و کشتار دام‌های قربانی نظارت دارند.
کد خبر: ۹۷۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 13 July 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر محمود جوادی‌نژاد با بیان اینکه در عید قربان امسال ۳۱ تیم ثابت و سیار دامپزشکی در مشهد بر عرضه و کشتار دام‌های قربانی نظارت دارند، افزود: برای عید قربان امسال چهار مرکز عرضه دام زنده نیز با نام‌های عسگریه، مهد توس، مهر و کشتارگاه مشهد در نظر گرفته شده و از سال گذشته همزمان با شیوع‌ کرونا مراکز و موسسات خیریه در مشهد اجازه عرضه و کشتار دام را ندارند.

رییس شبکه دامپزشکی مشهد ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با ۵۰ واحد زیرپوشش اتحادیه قصابان در مشهد و فروشگاه‌های «شهر ما»، لاشه و آلایش تمامی دام‌های سفارش داده شده از سوی مردم در روز عید قربان توزیع و به دست آنان خواهد رسید.

وی گفت: طرح ترویج ذبح بهداشتی دام‌های قربانی از ۱۵ سال گذشته در خراسان رضوی با هدف پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بویژه بیماری تب کریمه کنگو آغاز شد و طی این مدت ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های استان افزایش چشمگیر داشت.

جوادی‌نژاد افزود: بخش کمتری از دام‌های قربانی که در کشتارگاه ذبح نشده‌اند مربوط به حاشیه شهر مشهد بوده است که‌ خطر انتقال بیماری‌های مشترک را در بردارد.

جوادی نژاد ادامه داد: در عید قربان سال گذشته ۸۲ درصد دام‌های قربانی شهر مشهد در کشتارگاه و به صورت بهداشتی ذبح شد.

ثبت سفارش دام‌های قربانی از ۲۶ تیر ماه در مشهد آغاز می‌شود

مدیر مجتمع صنعتی گوشت مشهد هم گفت: این مجتمع با تولید روزانه ۱۵۰ هزار کیلوگرم انواع گوشت، یکی از بزرگترین مجتمع‌های کشتار دام در کشور به شمار می‌رود و پیشتاز در ذبح شرعی است.

سید مجید موسوی افزود: مجتمع صنعتی گوشت مشهد با قدمت ۲۸ سال از بزرگترین فیلترهای رفع آلودگی و شناسایی امراض دام‌ها برخوردار است و گوشت تولیدی آن سالم و با کیفیت مطلوب است.

وی با بیان اینکه عید قربان سال گذشته بیشترین سفارش کشتار در مجتمع صنعتی گوشت مشهد ثبت شد ادامه داد: در این روز۲ هزار و ۵۶ کشتار دام قربانی سفارش داده شده از سوی مردم ذبح بهداشتی و شرعی شد.

مدیر مجتمع صنعتی گوشت مشهد گفت: همکاران ما به صورت فعالیت شبانه‌روزی لاشه و آلایش دام‌های قربانی را بسته بندی کرده و با توزیع آن از طریق روش‌های اتخاذ شده آن را به دست مردم می‌رسانند.

وی با بیان اینکه امسال روش‌های سفارش‌دهی دام توسعه داده شده است، افزود: پذیرش سفارش از طریق مراجعه به سایت موسسه، استفاده از اپلیکیشن «مارلیک» بوسیله موبایل و تماس با سامانه ۳۱۳۰۱ امکان‌پذیر است.

موسوی ادامه داد: از روز شنبه ۲۶ تیرماه‌ امکان ثبت سفارش دام‌های قربانی در موسسه گوشت مشهد از طریق سه روش یاد شده میسر است.

وی گفت: اگر در این روز برق موسسه قطع نشود«که مهمترین خواسته ما از مسوولان شرکت برق است) خدمات‌رسانی مطلوب در زمینه عرضه دام، کشتار و توزیع آن را در موسسه صنعتی گوشت مشهد شاهد خواهیم بود.

اجرای طرح ذبح بهداشتی دام همزمان با عید سعید قربان از سال ۱۳۸۶ در خراسان رضوی آغاز شده و این استان در اجرای این طرح در کشور پیشتاز بوده است.

شرق نگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار