یک متخصص بیماریهای عفونی با تاکید بر لزوم بستری شدن برخی بیماران کرونایی در مراکز درمانی گفت: زمانی که درگیری ریوی به بالای 50 درصد برسد و سطح اکسیژن خون از 90 کمتر شود، باید بیمار کرونایی بستری شود.
کد خبر: ۹۷۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 13 July 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر علیرضا جانبخش در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شدت بیماری کرونا در افراد مختلف متفاوت است، گفت: این میان برخی افراد به علت شدت علائم و پیشگیری از وخیم تر شدن حالشان باید جهت مراقبت بیشتر و درمان بهتر در مراکز درمانی بستری شوند.

وی با تاکید بر لزوم مراجعه به پزشک در صورت بروز علائم کرونا گفت: افراد به محض مشاهده علائم کرونا شامل سرفه، آبریزش بینی، درد قفسه سینه، تنگی نفس، استفراغ و حالت تهوع مکرر، دردهای عضلانی و... باید به پزشک مراجعه کنند.

جانبخش یادآور شد: با مراجعه به پزشک بررسی بهتری از وضعیت بیمار صورت گرفته و ممکن است این بین نیاز باشد که برخی افراد بستری شوند.

وی افزود: بطور معمول با انجام سی تی اسکن ریه، درصورتی که درگیری ریوی بالای 50 درصد باشد، حتما بیمار بستری می شود.

جانبخش گفت: از طرفی اگر سطح اکسیژن خون بیمار هم کمتر از 90 باشد، بستری شدن او الزامی است.

این متخصص بیماری های عفونی یادآور شد: در این بین این امکان هست که برخی افراد که دارای بیماری های زمینه ای بوده و یا باردار هستند، با درجات پایین‌تر درگیری ریوی در مراکز درمانی بستری شوند.

جانبخش به مقاومت برخی افراد نسبت به بستری شدن در مراکز درمانی اشاره کرد وافزود: برخی افراد به دلیل ترس و یا نگرانی از آلودگی بالای محیط های بیمارستانی از بستری شدن امتناع می کنند که این امر می تواند برای آنها خطرناک باشد.

وی افزود: بیمارانی هستند که علائم آنها بگونه ای است که هم می توانند بستری شده و هم می توانند در منزل روند درمان خود را طی کنند، برای این بیماران در صورت اصرار به بستری شدن در منزل، داروهای بیمارستانی تجویز شده و این افراد باید روزانه مراجعه کرده و آمپول ها و داروی مخصوص دریافت کنند، اما با گذشت چند روز در صورت عدم بهبودی و وخامت حالشان باید در بیمارستان بستری شوند.

جانبخش گفت: تعدادی از بیماران هم هستند که واقعا وضعیتشان وخیم است و به دلیل بیماریهای زمینه یا باردار بودن و ... بستری شدنشان در منزل می تواند خطرناک باشد و این دسته افراد باید حتما در مراکز درمانی بستری شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار