همزمان با هفته عفاف و حجاب صورت گرفت:
مدیر بسیج جامعه زنان تربت‌جام، ۲1 تیرماه سال ۱۳۱۴ را مؤید تاریخ سراسر حماسه‌ساز ملت ایران در مواجهه بافرهنگ غرب و کشف حجاب رضا خانی دانست و از ویترین باز برخی پوشاک زنانه در این شهرستان انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۷۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 13 July 2021

سیده سمیرا شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک رضوی، با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و با اشاره به ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ به عنوان سند جاودانه از پایمردی مردمان و زنان ایرانی ‌در مقابله با تهاجم فرهنگ غرب، اظهار کرد: محور این سند جاودانۀ تاریخی، بانوان عزیز و شهدای جامعه زن هستند.

مردم ایران در مقوله عفاف و حجاب با بصیرت ‌پرتوافشانی کردند

مدیر بسیج جامعه زنان تربت‌جام، تصریح کرد: زنان قهرمان و بیداردل ایران با مقاومت در مقابل تمام هجمه گسترده تبلیغی دشمنان برای پاسداری از حریم عفت و پاک‌دامنی خانواده و جامعه اسلامی، جانانه از جان خویش در این راه پرافتخار گذشتند.

وی، کمرنگ نمودن نمادهای فرهنگ اسلامی و سایر مظاهر دینی در جامعه ایرانی به‌ویژه محیط مقدس دانشگاهی و تلاش بر هنجارشکنی و استحاله فرهنگی را بخشی از حربه استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: ۲1 تیرماه سال ۱۳۱۴ مؤید تاریخ سراسر حماسه‌ساز ملت ایران در مواجهه بافرهنگ غرب و کشف حجاب رضاخانی است که همچون آفتابی روشن بر تارک بیداری و بصیرت مردم ایران‌زمین در مقوله عفاف و حجاب پرتوافشانی می‌کند.

کم‌اهمیت جلوه دادن تذکر رهبری درباره سند 2030

شجاعی، بابیان اینکه دشمنان قسم‌خورده این نظام مقدس با برنامه‌ریزی وسیع، سعی در محو و بی‌ارزش جلوه دادن مبانی اعتقادی، حجاب هراسی، ترویج مظاهر بی‌عفتی و بی‌بندوباری در برخی دانشگاه‌ها و مدارس هستند، متذکر شد: اجرای برخی از مفاد سند استعماری 2030 یک نوع ولنگاری فرهنگی و نفوذ فرهنگ غربی در مواجهه بافرهنگ ناب ایرانی اسلامی است که بابی مبالاتی برخی مدیران اجرایی، تذکر رهبر معظم انقلاب دراین‌باره کم‌اهمیت جلوه داده شد.

مدیر بسیج جامعه زنان تربت‌جام با تشریح برنامه‌های هفته عفاف و حجاب این شهرستان، افزود: تکریم بانوان محجبه شاغل در ادارات و بانک‌ها و انعکاس رسانه‌ای مصاحبه آنان درباره عدم محدودیت کاری با داشتن حجاب اسلامی در محیط اداری، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب با ترویج الگوی مناسب در پوشش اسلامی شامل غرفۀ عرضه محصولات فرهنگی، کتاب، عکس نوشته، شهدا و صنایع‌دستی بانوان از سلسله برنامه‌های این هفته است.

انتقاد از ویترین باز برخی فروشگاه های پوشاک زنانه

وی، گردهمایی مدافعان حریم خانواده، اجرای گروه سرود دختران، روایتگری واقعه گوهرشاد، کوه‌پیمایی بانوان محجبه و گل‌باران تمثال شهدای حجاب را از دیگر برنامه‌های کمی و کیفی هفته عفاف و حجاب برشمرد و تأکید کرد: از تمامی روسای ادارات و نهادهای شهرستان به‌ویژه آموزش‌وپرورش که کانون تربیت فکری است استدعا داریم به مسأله پوشش اسلامی خیلی اهمیت دهند چراکه دانش‌آموز از مربیان الگو می‌گیرند.

مدیر بسیج جامعه زنان تربت‌جام با انتقاد از ویترین باز برخی فروشگاه‌های پوشاک زنانه در این شهرستان، یادآور شد: یکی از مطالبه‌های جدی بسیج جامعه زنان درراستای اجرای فریضۀ امربه‌معروف و نهی از منکر از مسئولان نظارت بر اماکن عمومی و اتاق اصناف این است که ویترین سالم فروشگاه‌ها توسط بازرسان صنوف موردتوجه قرارگرفته و با وضعیت آزاد برخی کافی‌شاپ‌ها که به‌صورت مختلط و بدون رعایت مسائل عفت و حیاء عمومی آزادانه فعالیت دارند، برخورد شود.

گزارش: مهدی حسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار