رییس مجمع خیرین سلامت استان همدان گفت: ایجاد مرکز تخصصی درمان سرطان در همدان چشم انتظار همت و سخاوت دستان خیرین است.
کد خبر: ۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹ 03 March 2015

رییس مجمع خیرین سلامت استان همدان گفت: ایجاد مرکز تخصصی درمان سرطان در همدان چشم انتظار همت و سخاوت دستان خیرین است.

به گزارش ایرنا؛ محمد صادق صبا در نشست مشترک مجمع خیرین سلامت با بانوان دستگاه های اجرایی استان همدان افزود: ایجاد مرکز تخصصی درمان سرطان یکی از مهمترین نیازهای بیماران خاص استان همدان است تا با تجمیع امکانات درمانی در این محل کمی از مشکلات و دردهای این افراد کاسته شود.
وی ادامه داد: بیش از سه هزار بیمار سرطانی همواره چشم انتظار ایجاد این مرکز هستند چرا که استان همدان از نظر امکانات درمانی سرطان وضعیت مناسبی دارد اما این خدمات در مراکز مختلف پراکنده شده است.
وی عنوان کرد: مجمع خیرین سلامت همواره به دنبال جذب و هدایت کمک های خیرین به سمت نیازهای درمانی استان است و ایجاد مرکز درمانی سرطان نیازمند حضور خیران بلند همتی همچون مرحوم فرشچیان است.
صبا با بیان اینکه بیشترین مراجعان مجمع خیرین سلامت همدان را زنان تشکیل می دهند اضافه کرد:زنان به عنوان طلایه داران سلامت در خانواده باید بیشتر به سلامت خود اهمیت دهند.
وی عنوان کرد:سرطان سینه شایع ترین سرطان در بین زنان استان همدان و سرطان معده و روده شایع ترین سرطان در بین مردان این استان است در حالی که با خود مراقبتی می توان از ابتلا به بسیاری از این بیماری ها پیشگیری کرد.
وی افزود:اگر بانوان با انجام معاینات ماهانه متوجه وجود هر گونه توده ای در سینه خود شوند اما هزینه های لازم برای انجام ام آر آی را نداشته باشند می توانند با مراجعه به این مجمع از کمک های این نهاد استفاده کنند چرا که اگر درمان این بیماران در مراحل اولیه بیماری آغاز شود می توان صد در صد بیماری را ریشه کن کرد.
وی گفت:انجام آزمایش پاپ اسمیر و یا گرفتن فشار خون به صورت مداوم می تواند موجب آگاهی بیشتر بانوان از ابتلا به بیماری ها شود.
وی عنوان کرد:همه افراد حتی با ارایه راهکارهایی برای حل مشکلات بهداشتی جامعه می توانند با این مجمع همکاری کنند.
بیش از سه هزار بیمار مبتلا به سرطان در استان همدان عضو موسسه بیماران خاص هستند.
مجمع خیرین سلامت یک نهاد غیر دولتی و مردم نهاد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار