بر اثر ترکیدگی لوله آب؛
ترکیدگی لوله آب شرب و آب‌گرفتگی برخی از قبور بهشت رضا(ع) در مشهد مقدس علاوه بر ایجاد آسیب به قبور موجب شد تا تعداد زیادی از بازماندگان روز گذشته از دیدار اموات خود باز بمانند.
کد خبر: ۹۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 19 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مهر، از اواسط هفته گذشته با بالا آمدن سطح آب در محدوده بلوک ۴۹ قبور بهشت رضا(ع) مشهد مقدس باوجوداینکه زنگ تخریب قبور در این آرامستان به صدا درآمد اما باگذشت بیش از ۵ روز این موضوع جدی گرفته نشد تا اینکه بسیاری از قبور دچار آبگرفتگی شد و شهروندان مشهدی که روز جمعه برای دیدار اموات خود به این ارامستان مراجعه کردند از دیدار اموات خود بازماندند.

ترکیدگی لوله آب که در اواسط هفته منجر با بالا آمدن سطح آب، تخریب برخی قبور و آب‌گرفتگی بخشی از آرامستان شد موجب شد تا بوی تعفن غیرقابل‌تحملی بهشت رضا(ع) را فراگیرد.

این وضعیت طی روز گذشته موجب شد تا به دلیل آبگرفتگی قبور بلوک ۴۹ مسئولان آرامستان با ایجاد حریم توسط نوارهای زردرنگ اجازه حضور خانواده‌ها و بازماندگان را برای ذکر فاتحه را ندهند و از حضور بازماندگان در این محل جلوگیری کنند.

بسیاری از خانواده‌ها به دلیل احساس نگرانی به‌واسطه تخریب قبور از دست رفتگان خود به مهر اظهار کردند: مأموران سازمان ارامستان مشهد روز گذشته اجازه حضور شهروندان بر سر قبور بلوک ۴۹ را ندادند و با پمپ‌های مکانیکی آب درون قبور را تخلیه و به‌پای فضای سبز ریختند.

جمعی از شهروندان بابیان اینکه این سهل‌انگاری و اقدام دیر به هنگام ممکن است که علاوه بر تخریب قبور عزیزانشان و نشست زمین موجب مخاطرات زیست‌محیطی شود خواستار اقدام به‌موقع مسئولان آرام ستان و شهرداری مشهد در این رابطه شدند.

هیچ مشکلی نیست

مدیرعامل سازمان فردوس های مهر مبنی بر آبگرفتگی قبور بهشت رضا(ع) با تایید این خبر اظهار کرد: در حاشیه چهار راه خیابان مجاور بلوک ۴۹ خط انتقال آب شرب دچار ترکیدگی شده که این موضوع موجب آبگرفتگی تنها چند قبر خالی شد.

حسن کریم دادی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد ادامه داد: اخبار مبنی بر جلوگیری از خانواده ها به منظور زیارت قبور صحت نداشته و نوار زرد و ایجاد حریم در این بلوک تنها برای حفظ ایمنی خانواده های بازماندگان در راستای جلوگیری و پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از نشست زمین بوده است.

وی گفت: خوشبختانه هیچ آسیبی به قبور مومنین و مومنات وارد نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار