مشهد یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران از لحاظ جمعیت است. شهر مشهد به لطف حرم اما رضا(ع) و طبیعت بکر و دست نخوده خود توانسته حجم زیادی از مسافرت‌های داخلی کشور را به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۹۷۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 16 June 2021

طبیعت گردی اطراف مشهد

مشهد یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران از لحاظ جمعیت است. شهر مشهد به لطف حرم امام رضا(ع) و طبیعت بکر و دست نخوده خود توانسته حجم زیادی از مسافرت‌های داخلی کشور را به خود اختصاص دهد. کم‌تر کسی با طبیعت بکر این شهر مقدس آشنایی دارد و اکثر افراد وقتی صحبت از طبیعت می‌شود، به شاندیز مشهد و روستای زشک فکر می‌کنند. درصورتی‌که این طور نیست و بازدید از جاذبه‌های گردشگری اطراف مشهد یکی از کارهایی است که می‌توانید در سفر مشهد انجام دهید و چند روز از مسافرت خود را به آن اختصاص دهید.

پارک جنگلی وکیل آباد

پارک جنگلی وکیل آباد یکی از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به شهر مشهد است. این پارک جنگلی 10 کیلومتر با مشهد فاصله دارد و مسافران می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن به پارک جنگلی وکیل آباد برسند. در این باغ درختان تنومند و قدیمی مثل کاج، سرو و نار رویده‌اند که عظمت این باغ را به زیبای نشان می‌دهند. همچنین در پارک جنگلی وکیل آباد رودخانه‌ای فصلی وجود دارد که آب این رودخانه از چشمه وکیل آباد و بند گلستان تامین می‌شود.

نشستن کنار رودخانه، شنیدن صدای آب و دیدن درختان تنومند و کهن می‌تواند آرامشی تکرار نشدنی را در مسافرت برای گردشگران به‌ارمغان آورد. این پارک جنگلی امکانات تفریحی و بهداشتی مناسبی را دراختیار مسافران قرار داده است تا بتوانند ساعت‌ها در این طبیعت بکر محو شوند.

دره ارغوان

دره ارغون یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری اطراف مشهد محسوب می‌شود که فاصله کمی (20 کیلومتر) با خود مشهد دارد و گردشگران می‌توانند در کم‌ترین زمان به این دره جذاب و دیدنی برسند. برای رفتن به این دره ابتدا باید به روستای طرقبه و بعد به روستای کولاته آهن بروید. سپس به دشت ارغون یا دره ارغوان سر بزنید تا جاذبه‌ای طبیعی و بکر را از نزدیک ببنید. اگر می‌خواهید زمانی به این دشت بروید که همه دشت سرسبز و پر از گل و گیاه باشد، باید در فصل بهار یا تابستان این کار را انجام دهید. این دره یکی از زیباترین دره‌ها اطراف مشهد بوده که طرفداران زیادی دارد و میان زائران محبوبیت چشم‌گیری دارد.

 

شاندیز مشهد

معروف‌ترین جاذبه‌ طبیعی این شهر، شاندیز مشهد است. محبوبیت شاندیز به قدری زیاد به‌نظر می‌رسد که مسیر این جاذبه طبیعی سرسبز، پر از امکانات تفریحی و رفاهی است. یکی از معروف‌ترین غذاهای که در این مکان بکر و زیبا به شما پیشنهاد می‌کنیم، شیشلیک شاندیز است که بسیار پرطرفدار و لذیذ بوده و می‌تواند خاطره‌ای به‌یادماندنی برای شما ثبت کند.

طبیعت گردی اطراف مشهد

شاندیز 20 کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد و می‌توانید با 30 دقیقه سواری با ماشین به این جاذبه‌ تاریخی طبیعی برسید. یکی از ویژگی‌های شهر شاندیز وجود رستوران‌های متنوع در این محدوده است و گردشگران در بازدید از این منطقه برای صرف غذا در این رستوران‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. شاندیز پر شده از درختان قدیمی و بزرگ که درمیان‌ آن‌ها آب در جریان است و می‌تواند شما را  تا ساعت‌ها از دنیای مجازی و واقعی دور و به عظمت خدا نزدیک‌تر کند.

روستای حصار

روستای حصار یکی از قدیمی‌ترین روستاهای اطراف مشهد است که به‌خاطر آب وهوای بی‌نظیر خود برای ییلاق بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد و در قدیم یکی از مناطق ییلاقی اهالی مشهد بود. احاطه شدن این روستا میان کوه‌های اطراف آن دلیل اصلی نام‌گذاری حصار برای این روستا است. باغ‌های سرسبز با میوه‌های رنگارنگ و درختان بلند را می‌توان از ویژگی‌های اصلی روستای حصار دانست.

بهترین زمان برای رفتن به روستای حصار فصل پاییز است. در این فصل روستای حصار مثل تکه‌ای از بهشت روی زمین می‌شود و برای فراموش کردن دنیا و مشکلات بهترین گزینه خواهد بود. روستای حصار یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اطراف شهر مشهد است که کم‌تر کسی از وجود آن خبر دارد.

طبیعت گردی اطراف مشهد

روستای زشک

در فاصله 35 کیلومتری شمال غربی مشهد روستای زیبا و جذابی به نام زشک وجود دارد که در دامنه‌های جنوبی کوهستان بینالود قرار گرفته است. وجود کوهستان نزدیکی روستا دلیل ساخت خانه‌های پلکانی و قدیمی مانند روستای ماسوله به‌حساب می‌آید. یکی از بهترین زمان‌های سفر به این روستا فصل تابستان بوده؛ زیرا در این فصل می‌توانید تازه‌ترین و بهترین میوه‌های فصل تابستان را میل کنید.

از مهم‌ترین دیدنی‌های طبیعی در روستای زشک می‌توان به «چشمه قلقلی» اشاره کرد. این نام را به‌دلیل خارج شدن آب این چشمه از زمین به‌صورت قل قل انتخاب کرده‌اند. مردم این روستا بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند و شما نباید هیچ نگرانی بابت اقامت در این روستا را نداشته باشید. در خانه‌های روستای زیبای زشک می‌توانید بهترین غذاهای محلی را با بالاترین کیفیت میل کنید.

بسیاری وقتی به شهر مشهد می‌روند، نمی‌داند چطور از مسافرت خود لذت ببرند و فکر می‌کنند مشهد هیچ جاذبه طبیعی ندارد و فقط باید به حرم مطهر امام رضا (ع) بروند؛ ولی این طور نیست. اطراف مشهد پر از روستاهای جذاب و زیبایی است که در فصل‌های تابستان و بهار که مشهد شلوغ می‌شود، می‌توانید در این روستاها به بهترین شکل مسافرت خود را بگذرانید.

 

پایان رپورتاز آگهی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار