کد خبر: ۹۷۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 16 June 2021

به گزارش تابناک رضوی، محسن رضایی در گفت‌و‌گوی زنده و بی‌واسطه با مردم، فعالان سیاسی داخلی و خارجی، صاحب نظران و روزنامه نگاران در کلاب هاوس، تاکید کرد: یارانه 450 هزار تومانی که خواهیم داد همان 20 دلار یارانه 45 هزار تومانی است. کاری که ما کردیم همان 20 دلار است که حکومت باید به مردم بدهد. با یک مدیریت کوچک در جلوگیری از هدررفت انرژی از جمله از هدررفت از پالایشگاه تا حمل و توزیع سوخت، بخش زیادی از هزینه این 450 هزار تومان جبران می شود.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در گفت و گویی زنده و بی‌واسطه با عموم مردم، فعالان سیاسی داخلی و خارجی و صاحب نظران و روزنامه نگاران به همه پرسش‌های مطرح شده درباره زندگی شخصی، منش، سوابق و در عین حال رویکردها و نحوه اجرای هریک از برنامه‌هایش در حوزه سیاست داخلی، سیاست خارجی، اقتصاد، فرهنگ و دیگر عرصه‌ها پاسخ گفت.

 

من هم دموکرات‌هایی که می‌آیند لبخند می‌زنند و امضاء می‌کنند و هم جمهوری‌خواهانی که شمشیر می‌کشد را خیلی خوب می‌شناسم. می‌فهمم که اگر ایران با دموکرات‌ها به نتیجه‌ای برسد، بعد چه عاقبتی به وجود می‌آید و چگونه می‌توان از عواقبش جلوگیری کرد. اشتباه بزرگ دولت کنونی ما این بود که فکر می‌کرد آمریکا همیشه اوباماست، در حالی که دولت آمریکا نه همیشه اوباماست و نه ترامپ است. آمریکا، آمریکاست. ویژگی‌های خودش را دارد. کسی که نتواند آمریکا را درست بشناسد، نمی‌تواند مسئله ایران و آمریکا را حل کند. من کاملاً آمریکا را می‌شناسم، جناح‌های آنجا را می‌شناسم. فعل و انفعالات و نحوه اینکه چگونه دولت‌ها شکل می‌گیرند، رابطه اسرائیل و عربستان با آمریکا را می‌فهمم. چون اینها را می‌فهمم، مطمئن هستم. بسیاری از مشکلات با آمریکا از جمله مساله برجام را من با قدرت حل می‌کنم و جلو می‌روم.

[در پاسخ به اینکه چرا برای چندمین بار به صحنه آمده است] خواهرم، یک سرباز وطن هیچ وقت پایش نمی‌لرزد. اگر دستش هم بلرزد، هیچ وقت پای او در دفاع از وطن نمی‌لرزد. من که احساس می‌کنم ایران در مسئله اقتصادی عقب افتاده و داریم تهدید می‌شود، قاعدتاً شب‌ها نباید خوابم ببرد. ضمن اینکه شما می‌دانید در فرانسه آقای میتران سه بار آمد و شکست خورد و بار چهارم رئیس جمهور شد. آقای بایدن دو بار شکست خورد و بار سوم رئیس جمهور شد. اجازه بدهید ایران هم روز به روز به سمت فضاهای بازتر برود و محیط دموکرات بیشتری به وجود بیاید. مهم این است که همه ما به اصول دموکراتیک پایبند باشیم.
تبلیغات


مطمئن باشید اگر مطمئن بودم یکی از این کاندیداها می‌تواند نگرانی‌ها و دغدغه‌هایم را در اقتصاد و اداره کشور حل و فصل کند، من پا جلو نمی‌گذاشتم. من هم سیاسی هستم، هم اقتصادی هستم و هم دفاعی هستم. در هشت سال آینده به دولتی نیاز داریم که هم اقتصاد را بفهمد، هم سیاست را بفهمد و هم از بعد امنیتی کم نیاورد. چون این ویژگی‌ها را در خودم دیدم پا به صحنه گذاشتم اما در نهایت این تشخیص شماست.

خیلی بهتر است که آقای رییسی در قوه قضاییه بماند، من در دولت و آقای قالیباف در مجلس، در عین حال که باید استقلال خودمان را داشته باشیم،بهترین مدل همکاری اتفاق خواهد افتاد. بنابراین من به هیچ‌وجه کناره‌گیری نمی‌کنم. باید در این 8 سال پیش‌رو که 8 سال سختی است، ایران را از مشکلات عبور دهیم.

[در پاسخ به پرسشی درباره ردصلاحیت‌های توسط شورای نگهبان و اینکه آیا با این سطح ردصلاحیت می‌توان به سمت ایران دموکراتیک پیش رفت؟] یکی از دلایلی که می‌گویم اصلاح از درون قدرت همین است که من به شورای نگهبان کمک خواهم کرد که با یک ابزار جدیدی مسئله تاییدصلاحیت‌ها را از این وضعیت خارج کند. پیشنهاد من یک مجمع کارشناسی از برترین اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان کشور مثلاً در حد 75 یا 110 نفر شکل بگیرد که اول کاندیداها در چنین مجمعی رتبه بندی شوند، یا نمره به آنها داده شود، یا به یک طریقی اینها درباره مسائل تخصصی از کاندیداها سوال کنند و در ادامه شورای نگهبان با مشورت نخبگان و مجمعی از فرهیختگان کشور بتوانند نظر دهند. خودشان مستقیماً یا به واسطه اشخاص خاصی به نتیجه نرسند؛ واگرنه من شورای نگهبان را قبول دارم. در مشروطه هم چنین چیزی بوده و حالا باید ابزارش را درست کنیم. وقتی می‌گویم اصلاح از درون قدرت، یکی‌ از آنها همین است که ما به این اوضاع کنونی، قدری سامان دهیم و آرامش بیشتر در هر انتخابات به وجود بیاوریم.


از افرادی مثل علی لاریجانی و برخی دیگر که از افرادی که ظرفیت بالایی دارند و از فیلتر شورای نگهبان رد نشدند، در دولتم استفاده خواهم کرد.

ما به سرمایه گذاری خارجی نیاز داریم اما باید دارای استراتژی باشد. امروز حتی آمریکا در چین سرمایه گذاری می‌کند و علاوه بر انتقال سرمایه، شاهد انتقال تکنولوژی هستیم. تجربه کره جنوبی، تجربه خوبی بود که در سه لایه مجوز سرمایه گذاری خارجی را داد.

می‌خواهم همه ایرانیان در هر جای دنیا سرشان را بالا بگیرند و بگویند ما ایرانی هستیم / خیلی بهتر است که آقای رییسی در قوه قضاییه بماند / از افرادی که ظرفیت بالایی دارند و از فیلتر شورای نگهبان رد نشدند، در دولتم استفاده خواهم کردنقدینگی کشور که به صورت یک طوفان عظیم در راه است، اگر کنترل نشود همین امسال تورم 40 تا 50 درصد داریم. ثروتمندترین اقشار جامعه 6.5 میلیارد دلار از یارانه را مصرف می‌کنند و فقط از همین طریق 185 هزار تومان از 450 هزار تومان برای 40 میلیون ایرانی به دست می‌آید. یکی دیگر از منابع تامین 450 هزار تومان، 2 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی است که اساساً کالا وارد کشور نشده و 2 میلیارد دلار دیگر از این ارز نیز از طریق نظارت قابل صرفه جویی است. علاوه بر از این طریق صرفه جویی در مصرف سوخت در صنایع از جمله سیمان و فولاد و همچنین کامیون‌های فرسوده نیز منابع قابل توجهی حفظ می‌شود که جمع اینها 450 هزار تومان می‌شود. علاوه بر این احتیاطاً منابع دیگری نیز در نظر گرفته‌ایم که برقی کردن خودروها به سرعت و به شکل وسیع و صرفه جویی در مصرف بنزین از این طریق و صادراتش نیز یکی دیگر از روش‌های تامین منابع این طرح در نظر گرفتم.

یارانه 450 هزار تومانی که خواهیم داد همان 20 دلار یارانه 45 هزار تومانی است. کاری که ما کردیم همان 20 دلار است که حکومت باید به مردم بدهد. با یک مدیریت کوچک در جلوگیری از هدررفت انرژی از جمله از هدررفت از پالایشگاه تا حمل و توزیع سوخت، بخش زیادی از هزینه این 450 هزار تومان جبران می شود.


از امیر سیاری به عنوان وزیر دفاع استفاده خواهم کرد.

رهبر انقلاب چهره‌ای تحول خواه و انقلابی است، پس اصلاح از درون قدرت امکانپذیر است. هر پیشنهادی که من می‌دهم را اگر ایشان منطقی بدانند، ما می‌توانیم از راس تا ذیل را اصلاح کنیم. اگر نیاز به رفراندوم هم باشد، با هماهنگی رهبر انقلاب آن را انجام می دهیم اما من فکر میکنم با انجام اصلاحات، مشکلات رفع می شود تا نظام تقویت شود و مردم راحت تر زندگی کنند.


کمک می‌کنیم که یک آشتی ملی اتفاق بیافتد. چاره‌ای جز گفت و گو برای حل مشکلات کشور نداریم.

اصلاً چرا باید فیلترینگ انجام شود و چه ضرورتی دارد؟ وقتی ما با یک دنیای جدید به نام فضای مجازی مواجه هستیم که هر لحظه از آن استفاده کنیم، از ملت‌های دیگر جلوتر هستیم، چرا باید در را روی خودمان ببندیم؟ اما آیا این معنایش این است که مدیریت نباشد بشود؟ در همه دنیا یک ترتیب مدیریتی نیز در نظر گرفته می‌شود که تاثیرات مخربی که به وجود می‌آید کنترل شود. اگر فضای مجازی را قاعده مند کنیم، هیچ نیازی به فیلترینگ نداریم.


من در عین حال که منتقد هر دو جناح سیاسی اصلی هستم، می‌خواهم از هر دو جناح و همه اقوام استفاده کنم. از ترک‌ها که سر ایرانند تا لر و کرد و بلوچ و ترکمن. ایده من دولت شایستگان است. اولین فرد سیاسی هستم که گفتم اهل سنت باید در کابینه من باشد و این را با جرات اعلام کردم.


برای حفظ آرامش و پیشبرد امور کشور، همه جناح‌ها باید رادیکالیسم که دز اصلاح طلبان و اصول گرایان پیدا شده را خود رهبران این جریان‌ها کنار بگذارند.


معماری ایران نیاز به یک معمار جدید دارد. من برای جراحی‌های بزرگ به صحنه آمده‌ام. اگر در گذشته این کارها انجام می‌شد، به صحنه نمی‌آمدم. به شدت عاشق ایرانم. می‌خواهم همه ایرانیان در هر جای دنیا سرشان را بالا بگیرند و بگویند ما ایرانی هستیم.


FATF باید بعد از رفع تحریم ها تصویب شود. عدم تصویب اف ای تی اف به خاطر کم کاری های دولت است. اعضای مجمع تشخیص به خاطر ابهاماتی که وزارت خارجه پاسخ نمی‌دهد، هنوز آن را تصویب نکرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار