ائتلاف فرزندان مشهد - اصلاح گران شهر بهشت با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.
کد خبر: ۹۷۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵ 15 June 2021

به گزارش تابناک رضوی متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا

انتخابات اولین و مهمترین تجلی حضور مردم درعرصه تصمیم‌گیری‌های ملی است و نشان دهنده میثاق ملت و حکومت بوده و تجدید عهد با آرمان‌هایی است که نظام جمهوری اسلامی ایران بر آن بنا گردیده است.
شوراها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت، ساختار مدیریتی کشور را به سمت تقویت مردم سالاری سوق می‌دهند و مشارکت مردم را در اداره امور و تصمیم‌گیری خصوص مسائل حوزه امور شهری آسان می کنند.
تخصص و تعهد در کنار نیروی جوانی، مولفه‌هایی هستند که می توانند زمینه‌ساز توسعه روزافزون هر مجموعه ای باشند و شورای اسلامی شهر مشهد نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. لذا با توجه به اهمیت این موضوع با هدف:
تلاش در جهت تحقق مشارکت حداکثری و حماسه سیاسی
ایجاد فضای همدلی و مشارکت ملت در تعیین سرنوشت خویش
زمینه سازی جهت حضور نیروهای متخصص ، جوان و متعهد در عرصه مدیریت شهری
فراهم آوردن زمینه تحقق اصل گردش نخبگان با در نظر گرفتن اصل شایسته سالاری
تقویت نقش شهروندان در حوزه تصمیم گیری های شهری

با استعانت از درگاه خداوند متعال و به یمن فرا رسیدن دهه کرامت، ائتلاف فرزندان مشهد_اصلاح گران شهر بهشت ( گام دوم اصلاحات) با حمایت جمعی از اساتید دانشگاه، دانشجویان، اصناف ، فعالان سیاسی اجتماعی، نیروها و فعالین جوان اصلاح طلب و انقلابی، اعلام موجودیت می نماید.
این ائتلاف ضمن اعتقاد راسخ به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصول و مبانی فکری و عقیدتی آن و با نگاه عمل گرایانه به گفتمان اصلاحات و بیانیه گام دوم انقلاب بر آن است تا حرکتی نوین در فراهم آوردن زمینه حضور مردم و مشارکت آنها بخصوص نسل جوان را رقم بزند.
این ائتلاف معتقد است جریان اصلاحات در طی زمان دچار تغییر و تحول اساسی شده و از مسیر اصلی خود که اصلاح امور بر مبنای خواست و اراده مردم در جهت اولویت های جامعه است فاصله گرفته؛ لذا لیست ارائه شده توسط جبهه اصلاحات ایران (مشهد) را در بر گیرنده همه نگرش‌ها به گفتمان اصلاح طلبی نمی داند. و با وجود آنکه خود در سطح کلان معترض به مهندسی انتخابات هستند اما در عمل اقدام به لیست بندی و مهندسی جریان پرداخته اند. از این‌رو با انتقاد به این لیست و ترکیب آن که از میان اصلاح طلبان حاضر در عرصه انتخابات، صرفا به توزیع سهم میان سه حزب سیاسی خاص پرداخته، ما نیز نسبت به ارائه لیست انتخاباتی با محوریت فعالین سیاسی با سابقه در کنار نیروهای جوان و آینده دار متخصص اقدام نموده ایم.
معتقدیم گفتمان اصلاحات بر مبنای اولویت های تعیین شده توسط عامه مردم شکل گرفته و هر تصمیمی در مسیر تحقق اهداف آن باید بر این مبنا شکل گیرد و نگاه صرفاً سیاسی به مقوله امور شهری چیزی جز خسران برای شهروندان به همراه نخواهد داشت. از سوی دیگر حضور جوانان و بانوان متخصص در این حوزه را اجتناب ناپذیر دانسته و به آن اعتقاد راسخ داریم.
لذا ضمن احترام به ساختار جبهه اصلاحات؛ ائتلاف این لیست را نمادی جهت مخالفت با تنگ نظری ها و محدودیت ها در استفاده از ظرفیت نخبگان دانسته و ارائه آن جهت رساندن پیام تغییر به تصمیم گیران و تصمیم سازان این جریان در مشهد را ضروری می داند. امید است این لیست با همراهی مردم عزیز مشهد علی الخصوص متخصصین، جوانان و بانوان مورد اقبال قرار گرفته و حرکتی جدید در آغاز گام دوم انقلاب با رویکرد اصلاحی در حوزه مدیریت شهری باشد.
آنچه مهم است نخست آغاز گام دوم و شروع حرکتی جدید در این راه می باشد و پس از آن میزان آرا کسب شده برای این ائتلاف در اولویت قرار دارد.
وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار