رییس ستاد دهه کرامت و سرپرست کانون های خدمت رضوی استان تهران اعلام کرد: کاروان خودرویی زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت در نقاط مختلف شهر تهران به راه افتاد.
کد خبر: ۹۷۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 15 June 2021

علیرضا جانه گفت: این کاروان در میادین اصلی، مناطق و محلات سطح شهر حرکت کرده و با اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی، آیینی و مذهبی و اهدای بسته‌های تبرکی، پایتخت ایران را به عطر رضوی متبرک خواهد کرد.

وی اظهار داشت: این برنامه هر روز با همکاری هشت خادم‌یار از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۰ به وقت عاشقی و حرم امام رضا (ع) با پخش صلوات خاصه، نواهای رضوی و نقاره‌های حرم مطهر رضوی اجرا دارد.

رییس ستاد دهه کرامت استان تهران ادامه داد: حضور پرچم متبرک و مطهر رضوی در این کاروان موجب تمسک جستن و پرکشیدن دل‌های بی‌تاب امام رضایی به صحن و سرای امام مهربانی‌ها شد.

به گفته وی، به همراه این کاروان گروه‌های سرود نوجوانان اجرا داشته و دمامه ‌زنی و شعرخوانی با حضور شاعران آیینی با همکاری و مشارکت خادمیاران و یاوران رضوی انجام شده و بسته‌های نمک، نبات و برنج تبرکی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی اهدا می‌شود.

جانه خاطرنشان کرد: کاروان خودرویی زیر سایه خورشید تا کنون در مناطق مختلفی مانند خیابان دماوند، میدان انقلاب و میدان آزادی اجرا داشته و در طول دهه کرامت در مناطق ۱۷ و ۱۸، میدان هفت‌تیر، شهرری، میدان ولیعصر (عج)، میدان بهارستان، دریاچه چیتگر، میدان راه‌آهن و هیات خدام الرضا (ع) ادامه خواهد داشت و در انتهای هر برنامه نورافشانی آسمان انجام می‌شود.

 دهه کرامت دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در اول ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده (اول تیرماه امسال) به پایان می رسد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای ۱ ذی‌القعده به عنوان روز دختر، ۵ ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار