درمراسم قرائت سوگندنامه اعضاء؛
مراسم قرائت سوگندنامه اعضای لیست مردم سالاری دینی در مسجد کرامت مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ 14 June 2021

به گزارش تابناک‌رضوی، در این مراسم ابتدا هر یک از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

حمزه شکریان بعنوان کاندیدای جوان کمیسیون حقوقی حزب در بیان دیدگاه های خود عنوان کرد: رویه های خلاف قانون شهرداری ها انقدر زیاد است که امید نداریم ارباب رجوعی که وارد شهرداری میشود امیدوار به نظام از آن خارج شود.
وی افزود: در ابتدای انقلاب بنا بر این بوده نظام مردم سالاری دینی حاکم شود نه اینکه با حاکم شدن قانون ارباب و رعیتی به اسم مدیریت اسلامی پول خلاف شرع از مردم بگیرند.
وی افزود: امروز شهرداری ها با دریافت پورسانت از سرمایه گذار باعث تخریب خانه های مردم می شوند و امیدوارم اگر ما به شورا رفتیم راه آنها را ادامه ندهیم.

در ادامه نادره شاملو در خصوص علت حضورش بعنوان کاندیدای شورای شهر اظهار کرد: بر خود لازم دانستم مسایلی را که در طول ۱۶سال در دانشگاه تدریس کردم به منصه ظهور بگذارم.
وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند فساد می تواند بدنه یک نظام را به ارتعاش درآورد. اکنون برای اینکه این فساد نابود شود باید از تغییر ساختارهای اداره شهر استفاده کنیم.
شاملو با تاکید بر نظارت مردمی یادآور شد: اگر مردم خودشان را مسول و اعضای شورای شهر خودشان را خادم بدانند این همبستگی باعث حاکم شدن نظارت های مردمی و بدنبال آن اصلاح امور شهروندی می گردد.

کاظم معتمدی فر در همین خصوص اظهار کرد: مشکل مملکت ما شایسته سالاری است و حضور افرادی دارای دانش مرتبط و انگیزه لازم.
وی با ابراز تاسف از اینکه ما به موضوعات بصورت شکلی نگاه می کنیم یادآور شد: مهمترین کمیسیون در شهرداری طرح و برنامه است، ما در شهرداری نه طرح مناسب داریم و نه برنامه ای داریم مبتنی بر شرایط روز و نه بودجه مناسب که بر مبنای عدالت توزیع شده باشد.
وی با بیان اینکه مدیران ما متخصص هستند اما راهبردی نیستند افزود: اگر به شورا بروم با برنامه عارضه یابی شهری مناسب با شان امام‌رضا (ع) بنا خواهم کرد.

در ادامه سید قاسم شفاهی نژاد عنوان کرد: بدنبال این هستیم در شهرداری سیستمی را طراحی کنیم تا مردم برای دریافت پروانه به سختی نیفتند.
وی تاکید کرد: این موضوع برای ما قابل حل است و بنا داریم با نصب اپلیکیشنی روند اخذ پروانه ساخت را به یک هفته تا یک ماه کاهش دهیم.
شفاهی نژاد همچنین با اشاره به نمادهای شهر مشهد عنوان کرد: نمادهای ما همه غربی و رومی است و در شورای شهر باید کمیسیون ویژه ای برای الزام طراحان به طراحی اسلامی تشکیل گردد.

حمیدرضا محروقی کاندیدای دیگر حزب مردم سالاری دینی در این مراسم خاطر نشان کرد: بزرگترین مداخله شهری در جهان با مشارکت مدیران در شهر مشهد رقم خورده است و در هیچ کجا در بافت تاریخی چنین مداخله گسترده ای صورت نمی گیرد.
محروقی افزود: پس از ۸ سال پیگیری مستمر در سال ۹۸ توانستیم طرح فاجعه بار تاش را لغو کنیم و طرح جدیدی با رویکرد مردم محور برای اولین بار با مشارکت متخصصین دغدغه مند تدوین کردیم.

خلیل موحدی در ادامه مراسم عنوان کرد: انتخابات باید در انحصار مردم باشد اما امروز در انحصار شهرداری ها است.
وی با اظهار اینکه هم اکنون بحث فساد سیاسی بزرگترین معضل جامعه ما است عنوان کرد: متاسفانه شاهد سیستمیک شدن فساد هستیم و در صورت وقوع این اتفاق دیکتاتوری حاکم شده و گلوی تک تک ما را خواهد گرفت.
موحوی ادامه داد: اگر فساد را فریاد زدید و به جایی نرسید بدانید روسا وارد شده اند.
وی ضمن ابراز امیدواری بر برگزاری انتخاباتی شکوهمند افزود: همین که امروز می توانیم در این مسجد از یکدیگر انتقاد کنیم از برکات انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام اخلاقی نیز عنوان کرد: مشهد مقدس بزرگترین رسانه انسانی در جهان اسلام است و با ۳۰ میلیون تومان زایری که به مشهد می آیند چنانچه بتوانیم پیام شهر رضوی را درست منتقل کنیم از همین کوچه پس کوچه های شهر می توانیم دنیای اسلام را متحول کنیم.
وی افزود: امروز شاهد جنگ فرهنگی هستیم و فرهنگ محور همه حرکت ها در حوزه های مختلف می باشد.
وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد ظرفیت بزرگی دارد یادآور شد: آسیب ها زیاد است اما می توان آن را مدیریت کرد.

سید محسن شوشتری هم در ادامه عنوان کرد: در وهله اول وظیفه ما کاندیداها پدید اوردن شور انتخاباتی میان مردم است.
شوشتری عنوان کرد: ما برای شهر مشهد عنوان های عدیده ای همچون پایتخت معنوی جهان اسلام را یدک می کشیم در حالیکه وضعیت شهر مشهد زیبنده بارگاه امام هشتم نمی باشد.
وی با ابراز تاسف از اینکه اکنون بالغ بر ۵۰ سال است که بافت اطراف حرم را نیمه ساز می بینیم تاکید کرد: باید اعتبارات مان را از اعتبارات دولتی دریافت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار