معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همگام با کاهش آمار مبتلایان به کرونا در موج چهارم آن مرگ و میرهای ناشی از کووید ۱۹ در استان خراسان رضوی به نصف رسیده است.
کد خبر: ۹۶۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶ 29 May 2021

به گزارش تابناک رضوی ، دکتر مهدی قلیان اول روز شنبه در نشست خبری  ستاد استانی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در خراسان رضوی در موج چهارم به ۳۰ نفر در روز افرایش یافته بود که اکنون این رقم به حدود ۱۵ نفر در روز کاهش یافته است.
وی با اشاره به روند نزولی شیوع کرونا در خراسان رضوی،  شیب کاهشی آن را کند خواند و بیان کرد: هم اکنون میزان بستری روزانه کرونا در استان و کل بستری شدگان و تعداد مبتلایان در حوزه سرپایی کاهش چشمگیری یافته است.
وی بیان کرد: شمار بستری شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی دیروز ۲۴۰ نفر بود و تعداد کل بستری شدگان ۹۰۷ نفر گزارش شده است که همچنان روند کاهشی خود را طی می کند.
دکتر قلیان ادامه داد: ۲۴۵ نفر از این تعداد بیمار کرونایی بدحال هستند که در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی خراسان رضوی دوره درمان را می گذرانند.
وی گفت: در حال حاضر روزانه سه هزار و ۸۲۰ تست پی. سی. آر و رپید تست(آزمایش سریع کرونا)  در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود که نتیجه حدود ۲۵ درصد آنها مثبت است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این در حالی است که در ماههای گذشته مثبت شدن نتیجه آزمایش های کرونا در بخش سرپایی مناطق زیر پوشش دانشگاه تا ۳۳ درصد موارد را شامل می شد.
وی ادامه داد: هم اکنون ۴۷ درصد نتیجه آزمایش های پی. سی. آر در بخش بستری مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می شود.
قلیان میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در خراسان رضوی را ۷۰ درصد و در شهر مشهد ۶۰ درصد عنوان کرد که باید افزایش یابد.

واکسیناسینه شدن ۵۸ درصد از افراد بالای ۷۰ سال استان 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تداوم واکسیناسیون گروههای هدف در استان گفت: تاکنون ۵۸ درصد از افراد بالای ۷۰ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نسبت به کرونا واکسینه شده اند.
دکتر قلیان افزود: از هفته آینده واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به بالا انجام می شود و اگر بتوانیم واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا را به اتمام برسانیم بخش زیادی از مرگ و میرهای ناشی از کرونا را کاهش خواهیم داد.
وی گفت: برخی از افراد مشمول دریافت واکسن، حاضر به تزریق واکسن "آسترازنکا" نمی شوند و حال آنکه تاکنون از ۵۶ هزار واکسن تلقیح شده از این نوع در خراسان رضوی، هچ عارضه خطرناکی ثبت نشده است.
وی با اشاره به طغیان سرخک در برخی از نقاط کشور بویژه در نواحی شرقی و مرزی بیان کرد: در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون ۲ مورد ابتلا به این بیماری مشاهده شده است که هر ۲ نفر جزو اتباع بیگانه بوده اند.
وی از مردم خواست جهت واکسیناسیون به موقع کودکان خود در شرایط کرونایی جدیت بیشتری داشته باشند و برای این اقدام به مراکز  بهداشتی پاک تعیین شده مراجعه کنند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌حیدیه و دانشکده های علوم پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۷۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۹ هزار و ۷۴۱ نفر رسید.

در این مدت هفت هزار و ۱۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۹۳ هزار و ۲۱۸ نفر رسید.

منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار