در نبود مجریان قانون؛
شهر نصرآباد که در کیلومتر ۳۵ جاده تربت‌جام- مشهد قرار دارد و بر اساس تقسیمات کشوری از سال ۱۳۸۰ به شهر تبدیل‌شده که در نبود مجریان قانون، عزمی برای حل نابسامانی ترافیکی این شهر ده‌هزارنفری نیست.
کد خبر: ۹۶۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 27 May 2021

به گزارش تابناک رضوی، شهر ده‌هزارنفری نصرآباد در کیلومتر ۳۵ جاده تربت‌جام - مشهد قرار دارد و بر اساس تقسیمات کشوری از سال ۱۳۸۰ به شهر تبدیل‌شده با اجرای طرح هادی روستایی در سال ۱۳۷۰ همچنان خیابان‌ها اصلی هیچ‌گونه تعریض و تغییری در پی نداشته است.

رشد جمعیت وافزایش وسایل نقلیه در خیابان‌های اصلی شهر به مشکل جدی ترافیکی تبدیل‌شده است به‌طوری‌که در بعضی از ساعات عبور و مرور قفل است که عدم پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی و نبود مجریان قانون باعث آزار شهروندان شده و می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات اجتماعی بعدی باشد که برای بررسی مشکل پای صحبت شهروندان و مسئولین می‌نشینیم.

*عزمی برای حل نابسامانی ترافیک شهر نصرآباد نیست

یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با انتقاد از مشکلات موجود شهر نصرآباد اظهار کرد: متأسفانه مسئولان عزمی جدی برای حل مشکلات شهر ندارند و آن را به حال خود رها کرده‌اند که نمونه آخر آن حذف طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) توسط شهرداری است.

«میرکی» با انتقاد از کم‌عرض بودن خیابان‌ها که جوابگوی نیاز فعلی شهروندان نیست افزود: شهرداری با خیابان فروشی برای خود درآمدزایی می‌کند و نیروی انتظامی هم نیز حاضر نیست با استقرار یک نیروی راهور و گشت‌های مستمر در خیابان‌های شهر جلوی نابسامانی ترافیکی و عدم رعایت قوانین برخی شهروندان را بگیرد.

*هزینه نصب دوربین در مسیرهای پرتردد از توان شهرداری خارج است

در ادامه شهردار نصرآباد، سد معبر صنوف در مسیرهای پرتردد، تخلف‌های مکرر راکبان موتورسیکلت، عدم استقرار راهور و نبود ابزارهای کنترل ترافیکی ازجمله دوربین‌ها شهری را از عوامل اصلی وضع موجود دانست و گفت: حدوداً یک میلیارد اعتبار برای نصب دوربین در مسیرهای پرتردد و اصلی و ایجاد زیرساخت‌های و وصل آن به سیستم یکپارچه پلیس راهنمایی و رانندگی برای اعمال قانون و ثبت تخلف توسط دوربین‌های کنترل ترافیک نیاز است که هزینه آن از توان شهرداری خارج و نیاز به اعتبار اختصاصی دارد.

«محمد رسولی مهر» استقرار دائمی پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر نصرآباد را عامل اصلی کمک به این مشکل برشمرد و تصریح کرد: این شهر فاقد نیروی ثابت راهنمایی و رانندگی است که عدم برخورد قاطع با موتورسواران متخلف به یک نمونه واضح تخلف راهنمایی و رانندگی تبدیل‌ و موجب سلب آسایش همشهریان عزیز شده است.

*نصرآباد فاقد کنارگذر است

وی با اشاره به اینکه نصرآباد فاقد کنارگذر و مسیر اصلی ترانزیت کالا به کشور افغانستان است خاطرنشان کرد: عبور تریلی‌های مختلف حمل کالا به‌ویژه کامیون‌های حمل سیمان کارخانه سیمان غرب آسیا و توقف در این مسیر بار ترافیک سنگین می‌کند به‌طوری‌که حتی از بریدگی‌ها بلوار ورودی خودروهای سنگین به‌راحتی نمی‌توانند دور بزند که خود عامل ترافیک در این مسیر است.

شهرداری نصرآباد بابیان اینکه شهرداری با انعقاد قرارداد با پیمانکار و هماهنگی با نهادهای مسئول به دنبال حذف باندهای کندرو است که نیاز به حمایت مسئولین استان و شهرستان است تا شهرداری را می‌طلبد، ابراز امیدواری کرد: با اجرای میدان‌ها ورودی و خروجی شهر در بلوار اصلی اما م رضا (ع) بسیاری از خطراتی که سال‌ها در ورودی و خروجی شهر نصرآباد داشتیم کاهش می‌یابد.

*رفع موانع به‌زودی در کمیته ترافیک نصرآباد بررسی می‌شود

در ادامه بخشدار نصرآباد بر لزوم استقرار نیروی راهور در شهر نصرآباد تأکید کرد و گفت: به‌زودی با حضور مسئولین ذی‌ربط کمیته ترافیک برگزار می‌شود تا علت دقیق مشکلات ترافیکی در خیابان‌های اصلی نصرآباد بررسی گردد و با توجه به نقشه جامع شهر گره‌های ترافیکی شناسایی و برطرف گردد.

«مجیدی ایل مهدی» افزود: حل مشکل نیازمند همکاری شهروندان، نیروی انتظامی و شهرداری است تا از بروز هرگونه مشکلات اجتماعی و قانونی برای شهروندان جلوگیری شود.

*عدم تعریف نیروی راهور در چارت سازمانی بخش نصرآباد

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تربت‌جام با تائید مشکلات ترافیکی شهر نصرآباد اظهار کرد: متأسفانه استقرار نیروی راهور در چارت سازمانی نیروی انتظامی بخش نصرآباد تعریف‌نشده است و پیگیر آن هستیم که با موافقت استان این مشکل برطرف گردد.

«سرهنگ مجتبی موهبتی» گفت: به‌طور موقت نیروی راهور و گشت پلیس در شهر نصرآباد مستقر می‌شود تا مشکلات ترافیکی حل گردد که لازمه کاهش بار ترافیکی همکاری شهروندان و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

گزارش: حسینی/مرادی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار