شهرام شیرزاد، فعال اجتماعی و سیاسی و کارشناس ارشد امور دفاعی در تحلیلی به تبیین شرایط انتخابات امسال ریاست جمهوری و شوراها پرداخته که قابل تامل است.
کد خبر: ۹۶۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 22 May 2021

تابناک رضوی: عرصه تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا میدان خطرناکی است بنابراین باید مواظب باشیم دنیای دیگران و آخرت خود را تباه نکنیم و لذا لازم است تا در هر شرایطی ادب را رعایت کرده و تقوای سیاسی و اجتماعی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

از سوی دیگر شایسته نیست مؤمنین نسبت به انتخابات بی تفاوت باشند به خصوص اگر می‌خواهیم در دنیا به حیات طیبه برسیم و زمینه ساز جامعه الگو باشیم.
حضور پرشور در انتخابات نیز می طلبد با انتخاب کاندیداهای اصلح و دارای اراده و ایمان و برخورداری از تخصص لازمه مرتبط و سلامت فکری اجتماعی و کار جهادی باشد.

در انتخاب کاندیدای اصلح باید از انتخاب فرد حزبی، گروهی و سیاسی پرهیز کنیم.

همچنین لازم است برای تشکیل دولت جوانان مطلوب همه در صحنه انتخابات مشارکت کنند و دولت جوان انقلابی باید برای نجات کشور از بحران‌های اقتصادی، مبانی اقتصاد اسلامی و انقلاب معیار تشکیل دولت خود قرار دهد.

شهدا در وصیت خود ما را به حضور در صحنه‌های انقلاب دعوت کرده‌اند و متاسفانه بحران اقتصادی امروز حاصل عدم توجه به ظرفیت‌های درونی و اعتماد به غرب و دشمنان قسم خورده است.

هرچند همه انتخاباتی که در ایران بوده دارای اهمیت زیادی است، ولی انتخابات ۱۴۰۰ دارای ویژگی‌هایی اساسی خاص است که باید به آن توجه شود.

در این انتخابات یک سری ویژگی‌ها، ابعاد مثبت و نقاط قوت و یک سری نقاط ضعف داریم که باید با هم در نظر داشت، از جمله نقاط قوت این است که انتخابات ۱۴۰۰ در شرایطی در حال برگزاری است که اقتدار آمریکا به عنوان ابرقدرتی که ده‌ها سال در این دنیا، نقش ابر قدرت را ایفا می‌کرد، شکسته شده است.
انتخابات ۱۴۰۰ ما در شرایطی برگزار می‌شود که ارتش شکست ناپذیر اسرائیل تبدیل به ارتش شکست پذیر اسرائیل شده است، و از سوی دیگر قدرت موشکی ایران دنیا رو به تعجب وا داشته است این قدرت دفاعی ما است که شهرهای موشکی داریم و به عنوان محور مقاومت در مرکز توجه جهانیان قرار داریم.

از سوی دیگر متاسفانه جریان نفوذ و منافقینی که آیت‌الله بهشتی، ۷۲ تن، باهنر و رجایی ما را شهید کردند هم اکنون نیز علیه نظام اسلامی کار رسانه ای می کنند.

نکاتی است که باید جامعه ما آن‌ها را بداند این نکات از جمله اختصاصات انتخابات سال ۱۴۰۰ میباشد هم نقاط ضعف سه‌گانه و هم نقاط قوت ایجاب می کند ملت ایران باید با قوت وارد عرصه شده و در پای صندوق‌های رای شرکت کنند و انتخابات را پر شور برگزار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار