امسال برنامه ریزی شده دو هزار واحد صنعتی غیرفعال در کشور به چرخه تولید بازگردانده شود.
کد خبر: ۹۶۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳ 21 May 2021

وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه بازدید از چهار واحد صنعتی در اردستان، بخش صنعت را از رشد هشت درصدی با وجود تحریم‌ها و شرایط کنونی شیوع کرونا برخوردار دانست وگفت: سال گذشته هم بیش از ۱۵۵۷ واحد صنعتی غیر فعال و راکد درکشور به چرخه تولید بازگردانده شد و با وجود تحریم و مشکلات کنونی در دوران شیوع کرونا این واحد‌های صنعتی وتولیدی فعال شدند و امسال هم برنامه ریزی شده دو هزار واحد دیگر به چرخه تولید متصل شود.
علیرضا رزم حسینی به آزاد کردن معادن حبس شده هم اشاره و تصریح کرد: این معادن که بیشتر از چند دهه فعال نبودند، آزاد و به سرمایه گذاران جدید واگذار خواهند شد.
وی گفت: حدود ۶ هزار واحد از این معادن در استان‌های کشور و از جمله در اصفهان قرار دارند که در هفته گذشته اعلام و بتدریج واگذار می‌شوند.
علیرضا رزم حسینی افزود: با اجرای این طرح فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران حوزه معدن و صنایع معدنی فراهم شده تا در این زمینه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کنند.
وی گفت: همچنین برنامه ریزی شده هر واحد معدنی که ذخیره معدنی کافی داشته باشد ملزم به فرآوری مواد معدنی تولیدی شود.
وزیر صنعت معدن وتجارت افزود: چند ماه است که خام فروشی ممنوع شده و به سمت صنایع معدنی فرآوری شده پیش رفته و تا در این زمینه اشتغالزایی توسعه داده شود.
طبق آمار ۶۶ واحد صنعتی هم اکنون در شهرستان اردستان ایجاد شده که از این تعداد ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار