در نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی عنوان شد؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از آمادگی هلال احمر خراسان رضوی برای خدمت رسانی به حجاج ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹ 11 May 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر سید مجتبی احمدی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی طی بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در مرز دوغارن و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد ۴۸ هزار و ۵۷۲ نفر را غربالگری کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: طی این مدت ۷۳۰ مورد تست پی‌سی‌آر و ۵۳۹ مورد تست فوری داشتیم که از این تعداد، یک هزار و ۴۸۹ مورد مثبت کرونا نیز شناسایی شدند.

وی در بحث نظارت مشترک جوانان، عنوان کرد: از اول آذر تا ۲۹ اسفند ۹۹، با مشارکت ۶ هزار و ۹۳۵ نفر از نیروهای جوانان حدود ۶۴ هزار و ۳۶۵ مکان در سطح استان مورد بازرسی‌های بهداشتی و نظارتی کرونا قرار گرفت.

احمدی با اشاره به طرح ملی آمران سلامت که از ۵ تا ۱۵ آبان ماه سال گذشته اجرا شد، گفت: در این طرح توزیع ماسک، توزیع بروشور، اجرای پویش من ماسک می‌زنم برای ۳۴۹ هزار و ۶۱۰ بهره‌ور برگزار کردیم و ۱۱۶ هزار و ۵۱۰ عدد ماسک توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در بحث قرارگاه مواسات و همدلی که با هماهنگی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: ۱۰ هزار و ۸۳۵ بسته معیشتی در سراسر استان با اعتباری معادل ۳ میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومان توزیع شد، همچنین در این طرح ۱۳۲ هزار بسته بهداشتی، ۱۳۷ کپسول اکسیژن، ۲۲ دستگاه اکسیژن‌ساز، ۴۰ عدد پالس‌اکسیمتر و ۱۱۰ هزار ماسک به ارزش ۱۹ میلیارد و ۷۰۱ میلیون تومان توزیع شد.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به‌جز حوزه تحت پوشش خود ۲۵ هزار و ۵۸۷ نفر از مردم شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی را ساماندهی کردند و خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی به آن‌ها ارائه دادند.

احمدی افزود: در بحث حوادث یک هزار و ۵۹ حادثه مورد پاسخگویی قرار گرفت و حوادث جاده‌ای، سیل و کوهستان به ترتیب بیشترین آمار حوادث خراسان رضوی بودند و در سال گذشته ۶۳۹ مصدوم انتقالی به بیمارستان‌ها داشته‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر عنوان کرد: در مرز دوغارون بیش از ۱۳۰ هزار ماسک اهدایی داشتیم و در این منطقه مرزی بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، از آموزش‌های به‌روز برخوردار شدند، همچنین ۲۸۲ دوره آموزش کمک‌های اولیه، ۳۸ مورد عمومی امداد و ۲۷ مورد عمومی نجات از جمله آموزش‌های برگزار شده برای تیم‌های تخصصی امداد و نجات بوده است.

وی در بحث کار درمانی از خدمت‌رسانی به ۳ هزار و ۵۸۵ نفر خبر داد که به اندازه ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ نسخه خدمات دارویی به آن‌ها ارائه شده است.

احمدی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای در سطح ملی در خصوص خانه‌های هلال انجام شده است، ادامه داد : خانه‌های هلال احمر با همکاری دهیاری‌ها فعال است و از ظرفیت محلی در راستای افزایش تاب‌آوری استفاده می‌شود، تاکنون ۲۷۰ خانه هلال در سطح استان فعال شده است و تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۵۰۰ خانه می‌رسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه داروخانه جمعیت هلال احمر داروهای بیماران کرونایی و غیرکرونایی را به اندازه کافی دارد، متذکر شد: در خصوص برخی از داروهای خاص مانند انسولین دیابتی‌ها هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد، در برخی از داروها به دلیل کاهش سهمیه‌ها به میزان کمتری به بیماران داده می‌شود تا میزان پاسخگویی به بیماران افزایش یابد.

وی اعلام کرد: آمادگی کامل داریم تا با همکاری سازمان حج و زیارت خدمت‌رسان حجاج بیت‌الله‌الحرام در ایام حج ۱۴۰۰ باشیم که جمع کثیری از آنان حجاج سال گذشته هستند که به‌دلیل لغو سفرها اعزام نشدند.

احمدی خاطرنشان کرد: هرچند که اقدامات پشت پرده‌ای میان عربستان و اسرائیل جهت عدم سفر حجاج ایرانی در حال انجام است، شاید همانند سال گذشته اعزام کاروان‌های ایرانی را شاهد نباشیم، اما اگر مشکلی در اعزام حجاج کشورمان پیش نیاید با آمادگی کامل در خدمت آنان خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار