کد خبر: ۹۶۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 01 May 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شورای شهر، تحرکات سیاسیون استان نیز در جهت بستن لیست کاندیداهای مورد حمایت خود و ائتلاف های خاص بیشتر می شود. چراکه فضای سیاسی استان به این تصور را دارد که راه فتح صندلی سبز بهارستان، از شورای شهر بندرعباس می گذرد.

 

از طرف دیگر برخی وقایع در شورای پنجم باعث شده تا بهارستان نشینان نیز با شمشیری عریان تر از گذشته به این عرصه وارد گردند و برخلاف گذشته که بصورت غیر علنی از برخی کاندیداها حمایت می نمودند، اینبار بصورت آشکار در حال فعالیت برای نهایی نمودن لیست کاندیداهای مورد حمایت خود هستند.

 

در این یادداشت صرفاً گمانه زنی ها از لیست سیاسیون و معتمدین هرمزگانی اشاره می گردد و موارد منتشره نظر قطعی افراد و کاندیداها نمی باشد. لذا تلاش خواهد شد این تحلیل تا زمان برگزاری انتخابات بروز رسانی گردد.  

 

عمده ترین لیست های انتخاباتی شورای شهر بندرعباس تاکنون به شرح ذیل می باشد. 

 

طیف حامیان و نزدیکان احمد مرادی (نماینده مجلس شورای اسلامی)- احمد مرادی که رکورد جلب رای را در انتخابات اخیر مجلس کسب نموده در حال حاضر تمرکز لیست خود را بر روی نزدیکان و مشاورین انتخاباتی اش قرار داده است که از جمله آنها می توان به یعقوب دبیری نژاد، علیرضا سعیدی، اسماعیل بواشه ، غزاله بالاگر، مجتبی معین وزیری اشاره نمود. البته گمانه زنی هایی در خصوص افزایش نفرات این لیست به عبدالمجید جلالی و فاطمه جراره نیز وجود دارد. 

 

منصور آرامی (نماینده مجلس شورای اسلامی)- آرامی به عنوان رئیس هیئت نظارت استان ، بدلیل محدودیت های قانونی هیئت نظارت مستقیماً از کاندیدای خاصی حمایت نمی کند اما یاران و نزدیکان وی برای ارائه لیست روی تعدادی از فعالین اجتماعی به اجماع رسیده اند. این افراد عبارتند از: فریده عامری، سید محمد رضا موسوی، مصیب نظری و بیژن شبانکاره سایر گزینه منتسب به این لیست نیز احتمالاً سمیه موسوی خواهد بود. 

 

محمد آشوری تازیانی (نماینده مجلس شورای اسلامی) و عباس امینی زاده (شهردار)- با توجه به حمایت آشوری از امینی زاده در شهرداری لیست مورد حمایت آشوری و امینی زاده احتمالا همچون انتخابات گذشته مشترک خواهد بود، البته رد صلاحیت بخش عمده ای از اعضای شورای پنجم ، کار را کمی برایشان مشکل نموده است احتمالا مسعود دالمن شهردار اسبق بندرعباس، حمیدرضا حیدری پوری روابط عمومی شهرداری، علی پاسلار بندری فعال رسانه ای و محمد حمزوی سرخائی از یاران امینی زاده درشهرداری در لیست مشترک آشوری- امینی حضور داشته باشند، اما تا کنون حمایت خاصی از سوی آشوری و امینی زاده از این لیست به گوش نرسیده است. ناگفته نماند فعالیت های انتخاباتی لیست مذکور معمولاً تا روزهای نزدیک به انتخابات بی سر و صدا پیش می رود. 

 

حسین هاشمی تختی (نماینده سابق مجلس شورای اسلامی) و چهره شاخص اصولگرایان استان که با پایان دوره نمایندگی مسئولیت شانا (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب) در استان را بر عهده دارد، در حال رایزنی با سیاسیون و معتمدین اصولگرا با هدف جلوگیری از تعدد لیست ها در بین اصولگرایان و ارائه یک لیست واحد درتلاش است. اما تاکنون نتیجه این رایزنی ها مشخص نشده و لیست واحدی با نام شانا منتشر نگردیده است. در محافل غیر رسمی از حسام الدین انصاریان و یعقوب دبیری نژاد و چند نام دیگر بعنوان نفرات لیست منسوب به حسین هاشمی تختی نام برده می شود.

 

علی اکبر میرزایی (کاندیدای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی) و عارف رحیمی (فعال اجتماعی)- حجت الاسلام میرزایی که در انتخابات دور یازدهم مجلس ناکام ماند، قصد دارد تا به همراه عارف رحیمی فعال اجتماعی منطقه گلشهر، از طریق ارائه لیست کاندیداهای شورای شهر بدنه ستاد انتخاباتی خود را برای انتخابات مجلس دوازدهم زنده نگهدارد و از طرف دیگر عوامل ناکامی خود در انتخابات را از میان بردارد. هرچند از وی بعنوان شهردار احتمالی این لیست هم نام برده می شود. لیست احتمالی مورد حمایت وی شامل، احمد کناری نژاد، مصیب نظری، مجتبی معین وزیری، احمد عامری، عبدالرضا حیدری سراحی و عبدالمجید جلالی است.

 

مهران شاهی (عضو اسبق شورای شهر و کاندیدای دوره دهم مجلس شورای اسلامی ) – مهران شاهی که تا کنون دو بار تا مرحله شهردار شدن پیش رفته است قصد دارد این بار نیز همچون دو دوره قبل لیست مورد حمایت خود در شورای شهر را ارائه نماید. لیست امسال مهران شاهی بعنوان فعال سیاسی اصولگرا، شامل عیسی عباسی، عباس پوریان، و اسامی ناشناخته ای همچون ايوب صالحي نژاد، امين پير غيبي، محمد رئيسي چاهستاني و حسن سالاري است. 

 

 

خبرهای جسته گریخته از تدارک سایر کاندیداهای ادوار مجلس شورای اسلامی همچون، موسی مولاپرست و ابوالقاسم جراره و برخی دیگر از سیاسیون استان نیز برای جمعبندی و حمایت از لیست های اختصاصی خود حکایت دارد اما تاکنون فعالیتی جهت انتشار لیست های مذکور در فضای انتخاباتی بندرعباس مشاهده نشده است. 

 

اصلاح طلبان استان نیز که در روزهای اخیر مشغول بازیابی ساختار تشکیلاتی خود هستند هنوز برای حمایت از لیست خاصی در شورای شهر به اجماع نرسیده اند و احتمالاً تا چند روز آینده تکلیف این لیست نیز مشخص گردد.

 

ان شالله بزودی آخرین تحلیل و تحرکات ائتلاف های انتخاباتی شورای شهر را به اطلاع همشهریان عزیز خواهم رساند.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار