تابناک-شهردار بندرعباس گفت: 3 مرکز آموزش، تولید و عرضه صنایع‌دستی در شهر خلاق بندرعباس احداث می شود.
کد خبر: ۹۶۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ 29 April 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس، عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس در جلسه‌ای که با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و شهرداران شهرهای سنندج، رشت و اصفهان برگزار شد اقدامات شهرداری بندرعباس در راستای قرارگرفتن جزو شهرهای خلاق را تشریح کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پس از عضویت بندرعباس در شبکه جهانی شهرهای خلاق، اظهارداشت: اولین برنامه های تعریف شده شهرداری بندرعباس پس از پیوستن به شبکه شهرهای خلاق در بخش های آموزش، نمایش و زمینه سازی برای عرضه بوده است .


شهردار بندرعباس افزود: راه‌اندازی بازار دائمی صنایع‌دستی یکی از مهمترین برنامه‌های کنونی شهرداری بندرعباس می باشد و در راستای رسیدن به آن برنامه ریزی هایی انجام شده است.


امینی زاده تاکید کرد: عملیات اجرایی ساخت محل دائمی فروش و نمایش صنایع دستی آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است و امیدواریم در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

شهردار بندرعباس ادامه داد: علاوه بر ساخت بازار دائمی، در جهت حمایت از و رونق صنایع دستی راه‌اندازی دو مرکز دیگر آموزش، تولید و عرضه صنایع‌دستی دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است که بزودی مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی ابراز داشت: راه‌اندازی بازار مجازی صنایع‌دستی نیز با هدف رونق‌بخشی به این حوزه و کسب و کار فعالان حوزه صنایع‌دستی صورت گرفته و هم‌اکنون در دسترس عموم است.

مسئول مدیریت شهری بندرعباس خاطرنشان کرد : در این مدت نشست‌های متعددی با محوریت مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری با دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و بخش تعاون در راستای رونق‌بخشی بیشتر به حوزه صنایع‌دستی و آیین‌های سنتی برگزار شده است.

شهردار بندرعباس همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی و دانشگاه‌ها در راستای دستیابی به اهداف شهرهای خلاق اشاره و بیان کرد: اخیرا نیز یک تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری استان هرمزگان منعقد شده که همه این موارد در راستای گسترش حوزه صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار