رئیس دستگاه قضایی خوزستان از رهایی ۷۸ نفر از محکومین به قصاص طی ۲ سال گذشته با همت و تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 16 April 2021

حجت الاسلام صادق مرادی رئیس دستگاه قضایی خوزستان گفت: با تلاش و کوشش اعضای خدوم شورا‌های حل اختلاف خوزستان طی ۲ سال گذشته ۷۸ نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند که از این مجموع ۵۱ نفر از آنان از سوی اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

او استفاده از ظرفیت بالقوه بزرگان و سران عشایر در حفظ آرامش و امنیت استان مؤثر دانست و عنوان کرد: عرف و فرهنگ صحیح موجود بین عشایر خوزستان در امر صلح و سازش، حفظ آرامش و امنیت در استان مؤثر واقع شده به طوریکه با وساطت بزرگان و سران عشایر از وقوع جرائم پیشگیری و تعداد زیادی از پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شده است و باید از ظرفیت بالقوه آنان استفاده شود.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: جا دارد از زحمات و کوشش تمامی اعضای شورا‌های حل اختلاف خوزستان در حل و فصل این پرونده‌ها تقدیر و تشکر نمود.

عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان ضمن تشکر از بزرگان و سران عشایر در گسترش و توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان، بر استفاده و بهره از ظرفیت آنان در حفظ امنیت و پیشگیری از وقوع جرائم تاکید کرد و گفت: سران و بزرگان عشایر سالها است که با دادگستری و شورای حل اختلاف همکاری مطلوبی دارند و علاوه بر صلح و سازش در حفظ آرامش، امنیت و پیشگیری از وقوع جرم نقش سازنده‌ی داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار