نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: با توجه به شرایط بحرانی و جنگی کرونا تمامی ادارات، سازمانها و نهادها باید دغدغه سلامت را داشته باشند و دانشگاه علوم پزشکی اراک را یاری کنند.
کد خبر: ۹۵۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 15 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر محمد حسن آصفری، در بازدیدی از سانترهای کرونا، افزود: شرایط فوق بحرانی و وحشتناکی در مراکز درمانی حاکم بوده و بیماران بسیار بدحال هستند و نیاز است که با اتحاد و انسجام تمامی آحاد جامعه از این اپیدمی عبور پیدا کنیم.
وی تاکید کرد: مردم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی کادر درمانی را یاری کنند و اگر کسی به مصوبات ستاد ملی پایبند نباشد، دستگاه قضایی، دادگستری و دادگاه به عنوان مدعی‌العموم باید ورود پیدا کند و فرد مورد متخلف به عنوان متهم شناخته شود.
وی افزود: متاسفانه مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مستمر و منظم نبوده و یک خط در میان می باشند که این جای تاسف دارد چرا که پرستاران در شرایط بسیار سخت و حتی بسیاری از آنها هنوز واکسینه نشدند و از نزدیک با بیماران بسیار بدحال سر و کار دارند و مراقبت های درمانی لازم را بعمل می آورند، در قابل این همه فداکاری و تلاش به نمایندگی از مردم سر تعظیم فرود می آورم.
وی تاکید کرد: از تمامی ادارات (جهاد، استانداری، بسیج و ائمه جمعه و...) توقع داریم که طی این مدت تنها دغدغه سلامت را داشته باشند و به نوعی اولویت آنها دانشگاه علوم پزشکی و سلامت مردم باشد و تمام توان خود را برای کمک رسانی به دانشگاه متمرکز کنند.
دکتر آصفری اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی همه آنچه را که در توان داشته به پای میدان آورده است، اکنون با دست خالی در حال مبارزه است، مراکز درمانی مملو از بیمار بوده، اورژانس بیمارستان امیرالمومنین وضعیت بسیار نامناسبی دارد با کمک ارتش یک نقاهتگاه در سالن ورزشی امیرالمومنین برای اضطرار در نظر گرفته شده، اما نیاز است که برای رفع خستگی کادر بهداشت و درمان مردم بیشتر نسبت به رعایت پروتکل ها و پایبندی به مصوبات، حساس باشند.
نماینده مردم با قدردانی از حوزه بهداشت و درمان همچنین کمک‌های همیشگی خیرین، گفت: مصوبه ای در مجلس تحت عنوان شورای عالی خیرین در حال پیگیری و ساماندهی است که در سطح مقامات ارشد کشوری این شورا در حوزه های مختلف از جمله آموزشی، بهداشتی، درمان و مسکن و... شکل می گیرد اطلاعیه آن به استانها ابلاغ می شود که در این خصوص کمک هایی به خیرین می شود.
دکتر محمدحسن آصفری افزود: تا آخرین نفس در کنار دانشگاه علوم پزشکی اراک و مردم خواهیم بود و برای ارتقاء بهداشت و سلامت و گذر از این اپیدمی نفسگیر تمام توان خود را به کار می گیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار