سرمست گفت:خیرین قم برای واردات واکسن کرونا آمادگی دارند؛پیگیری های لازم از وزارت بهداشت باید انجام شود.
کد خبر: ۹۵۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 15 April 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست، استاندار قم در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم طی سخنانی با اشاره به همراهی اکثریت مردم با سیاست‌های ستاد ملی کرونا طی یک سال گذشته، اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند؛ با این وجود با افرادی که نسبت به قوانین بی‌تفاوت هستند باید برخورد قانونی صورت بگیرد.

او با تأکید بر مدیریت دستگاه‌های دولتی بر مجموعه‌های تحت امر خود افزود: قوانین مربوط به شرایط قرمز کرونایی باید در دستگاه‌های دولتی و اصناف اعمال شود و ضمن پیگیری تخلفات مدیران و کارکنان ادارات، واحد‌های صنفی متخلف نیز پلمب شوند.

سرمست ابراز امیدواری کرد با همراهی مردم هر چه زودتر بتوانیم موج چهارم کرونا را که از نوع جهش یافته است، کنترل کنیم.

مقام عالی دولت در استان قم در ادامه با اشاره به آمادگی خیرین استان قم برای واردات و تأمین واکسن کرونا گفت: دانشگاه علوم پزشکی بایستی پیگیری‌های لازم را از وزارت بهداشت و درمان انجام دهد.

او توسعه زیرساخت‌های درمانی در شرایط کرونایی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بیمارستان امیرالمؤمنین پس از بهره برداری برای درمان بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گرفت و امیدواریم با پیگیری‌های جدی شاهد افتتاح بیمارستان مادر طی ایام آتی باشیم.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود جلوگیری از برگزاری تجمعات را در دستور کار ستاد بحران در وضعیت قرمز دانست و گفت: با توجه به وضعیت قرمز قم اصل بر برپا نشدن نماز جماعت در مساجد است؛ اما درصدد هستیم طوری برنامه ریزی کنیم تا مؤمنین بتوانند از فیض ماه مبارک رمضان بهره‌مند شوند.

استاندار قم عنوان کرد: طی یک سال گذشته شاهد همراهی بسیار خوب تولیت آستان  مقدسه حضرت معصومه (س) و متولیان اماکن مذهبی با سیاست‌های ستاد ملی کرونا بوده ایم و امید داریم در سال جدید نیز برای مقابله با موج چهارم بیماری شاهد استمرار این همکاری‌ها باشیم.

او با اشاره به محدودیت‌های نیمه شعبان امسال به دلیل شیوع کرونا اظهار کرد: تصمیم گیری در این خصوص امری دشوار بود، اما برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از حاشیه پردازی بدخواهان مذهب تشیع، مجبور به اعمال محدودیت‌ها شدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار