رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از قرار گرفتن ایران در جایگاه هفتم مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در جهان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و گفت: راهی جز لاک داون شهرها و واکسیناسیون گسترده در مقابل این فاجعه انسانی که در حال رخ دادن است؛ نداریم.
کد خبر: ۹۵۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ 13 April 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر علی بیرجندی نژاد ، ضمن هشدار به مسئولین امر گفت: رتبه‌ی کشور در مرگ و میر در حال ارتقاء است و حتی یک روز تاخیر در واکسیناسیون گسترده و عمومی نابخشودنی است. اگر وزارت بهداشت در نوروز به هر علتی نتوانست موثر وارد میدان شود لااقل در واکسیناسیون گسترده قافیه را نبازد. انتظار همه جامعه از شخص وزیر و مجموعه وزارت بهداشت تهیه واکسن، واکسن و واکسن است.
وی وضعیت بیمارستان ها را غیرقابل باور خواند و گفت: به اذعان بسیاری از همکارانمان در بسیاری از اورژانس ها نزدیک به تکمیل ظرفیت هستیم و ادامه این روند باعث خواهد شد تختی برای بستری بیمار جدید نداشته باشیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از مسئولین به جای اقدام عاجل در پی یافتن مقصر هستند؛ خرج کردن از مردم و اتهام زنی به آن ها نیز راحت ترین مسیر برای عده‌ای شده است؛ یک روز سفرهای نوروزی و روز دیگر صف های مرغ مورد اتهام است.
بیرجندی نژاد افزود: متاسفانه برخی بسیار راحت از رسیدن آمار فوتیها به هزار و هزار و 500 نفر در روز سخن می گویند؛ آیا کشوری که با بحران جمعیتی روبرو است و نرخ موالیدش در سال گذشته بهت آور است؛ اینقدر راحت باید از جان دادن سرمایه های انسانی و نیروی کار خود بگذرد.
وی ادامه داد: امروز واکسن ضروری است اگر امروز واکسن داخلی به مردم نمی رسد نباید منتظر فردا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار