قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: جمعیت کیفری در سطح استان تهران در حدود ۷ هزار نفر کاهش‌ یافته که شامل محکومیت‌های مالی، قصاص و غیره است یعنی دستگاه قضایی برای حل‌وفصل دعاوی وارد میدان شده و تلاش کرده تا صلح و سازش در میان دعاوی برقرار شود.
کد خبر: ۹۵۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 13 April 2021

 

مسعود ستایشی قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان تهران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش قلعه نو در شهرستان ری اظهار کرد: بخش قلعه‌نو دارای ۳۵ هزار نفر جمعیت بوده که ازنظر مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی واجد حساسیت‌های خاصی بوده است لذا پیگیری‌های زیادی برای استقرار این دادگاه و سرعت بخشیدن به این اتفاق انجام گرفت.

وی گفت: لزوم سرعت، دقت، برقراری عدالت و افزایش رضایتمندی و اعتماد مردم به دستگاه قضایی موجب شد که این مجموعه تشکیل شود و انتظار می‌رود این اقدام که با توجه به شعار سال انجام شده در راستای رضایت‌مندی مردم گام بردارد لذا همه همکاران مکلف‌اند و وظیفه دارند برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری تلاش کنند.

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان تهران ادامه داد: در این مجموعه در بحث حمایت از تولید کمک‌رسانی کنید و برای توسعه و پیشرفت پروژه کمربندی و پایش تصویری با اهتمام سایر دستگاه‌ها اقدام کنید.

ستایشی تصریح کرد: در زمینه بافت فرسوده و پیشگیری از ناهنجاری‌ها و مشکلات باید به طور ویژه پرداخته و با رعایت مقررات در این زمینه اقدام همچنین خدمات الکترونیک به واسطه اثرگذاری در افزایش رضایت‌مندی مردم یکپارچه شود تا شاهد تسهیل امور باشیم.

وی تأکید کرد: در این راه پاسخگوی مطالبات مردم باشید و مطابق با موازین قانونی و شرعی تصمیم‌گیری و با روی خوش رضایت مردم را جلب کنید همچنین در مقابل فساد کم نگذارید و با نگاه فساد ستیزی امور را مدیریت کنید.

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه رمز موفقیت برخورد با فساد است، اضافه کرد: اصرار ما بر برخورد با هنجارشکنی است که امنیت مردم را برهم می‌زند اما انتظار داریم که جمعیت کیفری نیز کنترل شود.

ستایشی در ادامه افزود: جمعیت کیفری در سطح استان تهران در حدود ۷ هزار نفر کاهش‌ یافته که شامل محکومیت‌های مالی، قصاص و غیره است یعنی دستگاه قضایی برای حل‌وفصل دعاوی وارد میدان شده و تلاش کرده تا صلح و سازش در میان دعاوی برقرار شود.

وی تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت شورای حل و اختلاف و تمسک به ظرفیت‌های مردمی از طریق ائمه جمعه و جماعات می‌توان در زمینه کشف جرم بهترین اقدامات را عملیاتی کرد.

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان تهران ادامه داد: انتظار می‌رود که در برخورد با پرونده‌های واحدهای تولید به‌ طور ویژه و خارج از نوبت رسیدگی شود و رمز موفقیت ما در تحقق مقررات و موازین است. در این امر مهم در راستای تحقق سند تحول به‌صورت عملیاتی اجرایی کنید و با قاطعیت نسبت به رانت‌خواری، رشوه و آنچه مانع رونق تولید است و موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود برخورد شود.

ستایشی ادامه داد: در کشور ما هیچ اقدامی نباید مانع از تولید شود زیرا با ایستادگی و مقاومت ما تداخل دارد.

وی عنوان کرد: دادگستری کل استان تهران موفقیت‌های زیادی داشته که شامل کاهش اطاله دادرسی و افزایش حجم پرونده‌ها است و موجودی پرونده‌های سنگین واحد‌های قضایی تابع استان تهران که در حدود یک‌چهارم کشور بود، الان به موجودی سال ۹۴ رسیده است و می‌دانیم که در پایان سال به حجم موجودی پرونده‌ها در دهه ۸۰ می‌رسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار