دکتر حمید کارگر با حکم دکتر مالک رحمتی؛ رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات رضوی به عضویت هیئت مدیره «شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی» منصوب شد.
کد خبر: ۹۵۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 13 April 2021

به گزارش تابناک رضوی، وی همچنین به‌عنوان ناظر بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در هیئت مدیره «شرکت آرایه‌های رضوی (صنایع چوب و کاشی)» نیز منصوب شده است.
کارگر پیش از این مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و دو سال نیز مشاور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود و قبل از آن نیز به مدت ۴ سال ریاست مرکز ملی فرش ایران را برعهده داشت.
وی مولف کتاب «نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات» است و سابقه تدریس در دانشگاه های هنر تهران، هنر اصفهان، هنر اسلامی تبریز، کاشان، علم و هنر یزد و مراکز علمی و کاربردی را داراست.
حمید کارگر که دکترای علوم ارتباطات دارد و رساله او درباره تبلیغات فرش بوده، عضو گروه مؤلفان کتاب‌های «از خاک تا خدا (یادواره شهدای دانشجو)» و نیز «آموزش دانشگاهی فرش؛ چالش‌ها و چشم اندازها» و استاد راهنما، مشاور و داور پایان‌نامه‌های دانشگاهی متعددی بوده است.
عضویت در هیئت مدیره و ریاست انجمن علمی فرش ایران، عضویت در هیئت امنای موزه فرش ایران و مسئولیت‌هایی در سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی فرش ایران نیز در کارنامه اجرایی وی به چشم می‌خورد.
حمید کارگر همچنین مدیر مسئول نشریه علمی «فردوس هنر» است و پیشتر نیز صاحب امتیازی و مدیرمسئولی نشریه «طره» را برعهده داشته است.
در حکم یادشده آمده است: «ضروری است با برنامه‌ریزی منسجم و با هماهنگی سایر اعضای هیئت مدیره، همسو با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (به‌ویژه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی) و تولیت معزّز آستان قدس رضوی، در چارچوب مفاد اساسنامه شرکت، قانون تجارت و سیاست‌ها و تکالیف بالادستی، با بهره‌گیری از تمامی امکانات و سرمایه‌گذاری‌های به‌عمل آمده، در راستای تحولی بنیادین برای افزایش بهره‌وری منابع و رشد و تعالی آن مجموعه اقدام شود».
گفتنی است شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی با پیشینه‌ای چهل ساله، از نامدارترین و بزرگترین شرکت‌های تولید متمرکز فرش در ایران است که افزون بر تهیه و تأمین فرش برای حرم مطهر رضوی و مدیریت خدمات فرش آن بارگاه مطهر، فعالیت تولیدی و تجاری گسترده‌ای را در حوزه فرش دست‌باف به انجام می‌رساند.

برچسب ها: تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار