رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: از ۱۴ شهرستان استان، هم‌اکنون ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی و ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و تنها یک شهر زرد است.
کد خبر: ۹۵۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ 12 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،مهدی محمدی ، در خصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا از ۲۳ فروردین‌ماه، اظهار داشت: قصرشیرین و دالاهو هم از امروز قرمز شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، پاوه، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، صحنه، سنقر وکلیایی، هرسین، دالاهو و قصرشیرین به لحاظ شیوع ویروس کرونا به حالت بسیار پرخطر و رنگ قرمز درآمده‌اند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه وضعیت شهرستان‌های جوانرود و روانسر را نارنجی اعلام کرد و گفت: تنها شهرستان زرد هم ثلاث باباجانی است و شهرستانی با وضعیتی آبی نداریم.

وی با بیان اینکه شاخص تعیین وضعیت شهرها به تعداد بستری با تست PCR مثبت روزانه مرتبط است، تصریح کرد: شهرهای زرد یعنی بستری با تست PCR مثبت روزانه چهار نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای نارنجی هم بستری با تست PCR مثبت روزانه ۶ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای قرمز نیز به معنی بستری با تست PCR مثبت روزانه ۱۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

محمدی به شیب بسیار تند موج چهارم در افزایش مبتلایان اشاره و بیان کرد: با اوج‌گیری موج چهارم کرونا، فرش قرمز کرونا زیر پای مردم گسترده شده و سایه سیاه کرونای انگلیسی بر آسمان استان، تهدیدی جدی برای هر شهروند محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با اوج‌گیری تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور محدودیت‌هایی براساس رنگ‌بندی شهرها اعمال می‌شود، از جمله در شهرهای قرمز مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ مجاز به فعالیت نیستند و ورود خودرو با پلاک غیربومی به این شهرها و خروج خودرو با پلاک‌های بومی از آن‌ها ممنوع است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار