مدیر کل بیمه سلامت کرمانشاه:
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پیشرفت بالای طرح الکترونیکی شدن نسخ پزشکی در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 09 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه امید قادری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از مجموع یک میلیون و ۹۵۲ هزار نفر جمعیت استان ۶۰ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و سال گذشته بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از این هزینه‌ها صرف درمان بیماران کرونایی شده است، افزود: پرداخت مطالبات درمانی نیز مرتبا و به روز انجام می‌شود و تا کنون در هیچ سالی پرداخت مطالبات با این نظم و به روز و به موقع انجام نشده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه جمعیت بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان را ۲۲۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از هزار نفر بیماران ام. اس هستند. همچنین پروژه ساختمان اداره کل بیمه سلامت نیز با سرعت پیش می‌رود و تا هفته دولت سال جاری آماده بهره برداری است.

این مسئول خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سطح استان فراهم شده و در حال حاضر ۹۵ درصد تجهیزات و امکانات این طرح در سطح استان آماده است.

قادری تاکید کرد: اجرای این طرح در مراکز درمانی و تشخیصی بخش خصوصی به صورت ۱۰۰ درصدی پیشرفت داشته است، اما در بخش دولتی کار کمی با پیچیدگی همراه است که در جلسه با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و اعضای نظام پزشکی استان موانع اجرای آن شناسایی و رفع می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار